Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#24232Varná sklokeramická deska Ikea Matmassig - neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.06.2018, před 7 lety

Tomáš Gánoci

Znění stížnosti

Nastěhovali jsme se do pronájmu 1.4.2018 a při používání sklokeramické desky Ikea Matmassig se na desce objevili díry viz. foto. - https://photos.app.goo.gl/57p5WEZYM2kkLrLG9
Po majiteli jsme si vyžádali prodejní doklad a deska byla koupena 12.2.2018.
Desku jsme reklamovali přes internet (Ikea - Reklamační formulář) 1.6.2018 a 7.6.2018 byla reklamace zamítnutá z důvodu "poškození vzniklé nesprávnou manipulací / obsluhou, nelze uznat jako záruční opravu".
Nejsme si vědomi že bychom sklokeramickou desku nějak poškodili nesprávnou manipulací. Používáme kvalitní hrnce z obchodu Tescoma model Pressident. My nevíme jak se to mohlo stát a při dotazu technika jak se tohle stane, nebyl schopen odpovědět.
Dne 10.6.2018 jsem napsal Ikei že s tímto rozhodnutím nesouhlasím a odpověděli mi že stojí za rozhodnutím technika.
Děkuji moc za vyřízení
S pozdravem
Gánoci T.


Produkt

Sklokeramická deska Ikea Matmassig


Požadované řešení

Výměna desky za novou nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2018 09:41, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pro daný případ je třeba rovněž zmínit, že práva z vadného plnění a z nesplněné jakosti při převzetí se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.8.2018 09:26, před 6 lety

Dobrý den, k této věci můžem vyjádřit tolik, že na místě zhodnotil desku odborný technik, který reklamaci zamítl. Zákazník má možnost se obrátit na soudního znalce na zajištění posudku. V současné době na základě zjistění technika případ zamítáme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.8.2018 18:59, před 6 lety


Tomáš Gánoci

Hodnocení:

Komentář: Nebudu to nadále řešit přes soudního znalce. Na to opravdu nemám čas. Nejsem spokojen s tímto řešením, protože si stojím za tím, že jsem desku nepoškodil nesprávným používáním. Nevím co bych všechno musel udělat "nesprávným používáním", aby se v desce objevili takové díry. Kdyby mi na desku něco spadlo a ona praskla, tak vůbec nic neřeším a vím, že je to moje chyba. Nemyslím si že tyto díry v desce jsou normální. Nepotřebuji k tomu soudního znalce, ale selský rozum... Navíc technik vyhodnotil tuto reklamaci takto, protože to řešil přes autorizované středisko (Electrolux) a ti to vyhodnotili jenom na základě fotek a technik v tomto případě neměl žádnou svoji iniciativu a řekl že své desky dělají pod velkým tlakem a že 99 % reklamací neuznávají, protože si stojí za tím že jejich desky jsou bezchybné.