Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, má 3 roky starý xbox 360. Nefunguje. Prodejce je neschopný a měl půl roku xbox k opravě na prodejně, aniž by se jím nějak zabýval. Poté, když už jsem nevydržela jejich výmluvy, jsem xbox odvezla do jiné opravny, kde mi bylo sděleno, že tento novější typ xboxu 360 je neopravitelný, protože je vyroben tak, aby se do něj nikdo nedostal a aby na něm nebyly prováděny úpravy z důvodu možnosti přehrávání neoriginálních her. Obrátila jsem se proto na Microsoft, a tam mi pracovník podpory sdělil, že za 100 euro mi xbox vymění za nový stejného typu. Za tři dny, kdy jsem chtěla dohodnout přesně podmínky platby, sdělit sériové číslo a podmínky odeslání mi bylo sděleno, že za tyto tři dny už podmínky změnili, xbox 360 po záruce nijak nepodporují a i když vědí, že se nedá opravit, tak mi doporučili, ať si ho nechám opravit. Ptám se tedy, nezbývá mi nic jiného, než xbox 360 zakoupený za 10 tis. korun, to nepočítám hry v hodnotě cca 10 tis. korun, mám vyhodit do popelnice?
xbox 360, Sériové číslo: 078714143608
Chci, aby se Microsoft zabýval tím, když mi doporučují xbox 360 nechat někde opravit, jak to mám udělat, když servis tvrdí, že je neopravitelný.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka vadu zjistila až po uplynutí záruční doby, reklamovat tuto vadu již nemůže. Prodávající zodpovídá za vady výrobku po dobu dvaceti čtyř měsíců od koupě dle ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud nebyla dohodnuta delší záruční doba, prodávající již nemá žádnou povinnost, aby se reklamací zabýval.
Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.
Pokud výrobce projevil ochotu zabývat se vadou výrobku, učinil tak nad rámec svých zákonných povinností. Záleží jen na výrobci, zda v rámci zachování dobrého jména bude ochotný se dohodnout se spotřebitelem na případné mimozáruční bezplatné opravě či slevě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.