Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v dubnu 2018 jsem se ZDARMA zaregistrovala na seznamku s tím ,že je možná NEZÁVÁZNÁ měsíční zkušební doba. V případě zájmu že je MOŽNÉ prodloužení smlouvy.Službu jsem zkoušela pouze pár dní, zjistila, že "tudy cesta určitě nevede", svůj profil smazala a dle návodu na stránkách ukončila i členství. Vyskočila na mě informace, že členství je nutno vypovědět 14 dní předem a že dlužím 149 Kč, byla jsem rozčarovaná tím, že zkušební doba měla být zdarma, ale vzhledem k nevelké částce 149,- Kč, jsem platbu přes kreditní kartu provedla (Tímto způsobem společnost "vyláká" údaje o platební kartě, aby mohla dále inkasovat za prolongované členství - potvrzení o ukončení totiž automaticky neposílají - pošlou až na další urgence, které jsem bohužel již neprovedla a na celou záležitost zapoměla. ). Od té doby jsem se na stránky nepodívala a ani společnost mě nijak nekontaktovala. Až nyní, kdy mi 12.6 přišel e-mail "NALÉHAVÉ - Academic Singles Platební upomínka": Zajišťovatel platebních služeb nás informoval, že Váš členský poplatek nebyl k datu 16.5.2018 připsán.
Nyní je vůči Vám evidován dluh ve výši členského poplatku 2 247,00 CZK, navýšený o manipulační poplatky ve výši 280,00 CZK.
Celková výše dlužného poplatku činí nyní 2 527,00 CZK.
Academic Singles: Produkt: 3měsíční Premium členství
Zastavení vymáhacího procesu a vymazání veškerých údajů, které se váží k mé osobě.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 172816835
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic singles.
Ano, oddělení pohledávek mne kontaktovalo, opět po mě požadují zaplacení "dlužné" částky a vyhrožují předáním vymáhací společnosti a navýšením poplatků.(viz příloha)
Má odpověď:
From: Seznam Email [mailto:e.jetelova@seznam.cz]
Sent: Tuesday, June 19, 2018 12:24 PM
To: 'Service CZ'
Cc: 'collections@be2.com'
Subject: RE: NALÉHAVÉ - POSLEDNÍ UPOMÍNKA - Vaše předplatné na Academic Singles
Vážený Martin Bell,
děkuji za zprávy od Vás. Nicméně musím trvat na tom, že jsem před uzavřením smlouvy nebyla dostatečně informována o době trvání smlouvy ani o možnostech jejího ukončení. Naopak informace na vašich stránkách jsou značně zavádějící a uvádějí zákazníka v omyl.
Vzhledem k tomu, že jsem žádných vašich služeb, kromě počátečních necelých cca zkušebních 10 dní, nevyužila a nevyužívám, žádám o ukončení vymáhacího procesu včetně vymazání veškerých údajů, které se týkají mé osoby.
Děkuji
Eva Braunová
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
ID: 172816835
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic singles.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.