Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
17.4.2018 jsem v Alze reklamoval vadný fotoaparát Canon EOS D100 (komplet vč. 2 objektivů) a požadoval opravu či výměnu za nový. Alza reklamaci vyřídila 16.5.2018 tím, že si přístroj ponechala a vystavila mi dobropis na zaplacenou cenu za tento přístroj, který následně proplatila. Spolu s tímto přístrojem jsem však jak u Alzy (na jedné faktuře) tak i u dlaších prodejců zakoupil další pro mne nezbytné příslušentví (např. náhradní baterie, ochranné UV filtry na objektivy, sluneční clony na objektvy a ještě třetí širokoúhlý objektiv). To vše stálo nemalou částku. Tím, že mi vadný přístroj s objektivy Alza neopravila ani nenahradila jiným novým přístrojem, se stalo veškeré toto příslušentví pro mne nevyužitelným a vznikla mi tak škoda, kterou žádám na základě § 2913 Občanského zákoníku (Zákon č. 89/2012 Sb.) uhradit. Přístroj Canon EOS D100 se již nevyrábí a Alza ho také již nemá v nabídce. Jeho přímý nástupce Canon EOS D200 je mnohem dražší, takže jej nebudu kupovat. Navíc i kdybych jej zakoupil, nemohl bych mnohé nepasující příslušenství stejně využít a musel bych si koupit jiné.
Set fotoaparátu a 2 objektivů Canon EOS 100D + EF-S 18-55 STM + 75-300 DC III
Proplacení zaplacené ceny za k fotoaparátu zakoupeného a nyní jinak nevyužitelného příslušenství:
|
Tweet |
Byla-li kvůli vadě výrobku způsobena spotřebiteli škoda, může spotřebitel žádat náhradu škody po osobě, od které vadnou věc zakoupil. Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, že tato osoba porušila svou smluvní povinnost (dodala vadný výrobek) a že kvůli tomuto porušení povinnosti byla spotřebitelovi způsobena škoda.
Hradí se vždy skutečná škoda. V tomto případě by tak spotřebitel mohl žádat rozdíl mezi pořizovací cenou příslušenství a jeho aktuální hodnotou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.