Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S mojí matkou byla uzavřena Přihláška k výběrovému řízení dodavatele energií. Pracovníkem firmy jí nebyla ponechána kopie Přihlášky, ani jí nebyla později zaslána. V této Přihlášce jsou údajně uvedeny sankce za maření plnění Přihlášky.
Poté co jí byl vybrán dodavatel (Centropol), matka si vše rozmyslela a zaslala Centropolu odstoupení od smlouvy(šlo o dobu delší 14 dnů od uzavření smlouvy s f. Envona, ale před započetím dodávek energií).
Na to jí byla od f. Envona vyměřena pokuta za maření Přihlášky ve výši 3.000 Kč, s tím že smluvní vztah nadále trvá.
Pakliže je to smluvní vztah, měla by tedy vlastnit kopii smlouvy (Přihlášky), aby znala svá práva a povinnosti ve smluvním vztahu.
Může mně prosím f. Envona vysvětlit proč jí tuto smlouvu její zaměstnanec nezanechal při podpisu, nebo proč jí nebyla ani zaslána?
Žádám o zaslání kopie smlouvy
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel není jistý svým závazkem vůči společnosti, doporučujeme společnost písemně vyzvat k poskytnutí dokumentace, na základě které platbu žádá.
Spotřebitel by měl být jasně a srozumitelně informován o tom, o jakou službu se jedná a jaká je její cena, a to včetně všech daní a případných poplatků. V situaci, kdy tomu tak není, lze namítat neplatnost právního jednání dle § 580 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Neplatné je právní jednání, které se příčí dobrým mravům, jakož i právní jednání, které odporuje zákonu, pokud to smysl a účel zákona vyžaduje."
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.