Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 23.10.2013 jsem v prodejné O2 v Slaném koupil výše uvedený mobilní telefon(dále MT)Již 3.1.2014 mi MT hlásil,že výdrž baterie při 97% je cca 16hodin a MT jsem šel reklamovat.V servisu pouze přehráli software a obnovili tovární data.Po návratu z 1.reklamce cca.13.1.2014 se telefon tvářil,jako funkční ovšem ve zprávě ze servisu bylo uvedeno,že MT nevykazoval žádnou vadu.Během pouhých 3dní se ten samý problém objevil znovu,výdrž baterie 97% jen 15hodin a 2.reklamce 16.1.2014.Po návratu cca 30.1.2014 MT ze servisu se situace opět opakovala(přehrání dat+softwaru+MT bez vady).Tento stav vydržel opět jen pár dní a následovala 3.reklamce 8.2.2014 výdrž baterie jen 14hodin,požadoval jsem odstoupení od smlouvy výměnou za nový MT.Při návratu po 3.reklamaci 1.3.2014 mi bylo sděleno,že servis doporučil reklamaci neuznat,protože se během testů závada neprojevila.Dnes je 4.3.2014 a výdrž baterie je při 100% pouze 16hodin.
Sony C5303 Xperia SP
výměna MT/odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku má kupující nárok na odstoupení od kupní smlouvy v případě, že se opakuje 3krát stejná vada po opravě. Podmínou ovšem je, že jsou tyto reklamace uznány. Servis by v případě, že reklamaci neuznává, nijak neměl do výrobku zasahovat.
Pokud servis nepřišel na to, v čem vada spočívá, či jí neobjevil, má kupující možnost nechat si vyhotovit znalecký posudek, kterým by případně existenci vady prokázal. Pokud by se tak stalo, nemá pak kupující nárok pouze na řádné vyřízení reklamace, ale má nárok na proplacení nákladů na pořízení znaleckého posudku.
Dobrý den Ondro,
odstoupení od smlouvy je skutečně možné po uznání třetí reklamace stejné závady. Je však nutné, aby bylo ve zprávě ze servisního střediska uvedeno zjištění závady a uznání reklamace.
V případě, že nesouhlasíte s vyjádřením servisu, který ani napotřetí nezjistil chybu v telefonu, můžete si na základě doporučení dTestu nechat vyhotovit znalecký posudek, případně se opět zastavit na naší pobočce, kde vám navrhneme vhodnou variantu řešení.
Ještě doplním, že údaj zobrazovaný v telefonu ohledně výdrže baterie se odvíjí od aktuálního využívání.
Příklad: Pokud vypnete veškeré aplikace na pozadí a zapnete například režim Stamina, zobrazená výdrž baterie se razantně zvýší.
S pozdravem
Miroslav Trčka, Online Media Konzultant, O2
Děkuji a neděkuji.
Děkuji dTestu, že se tato situace někam hnula a něděkuji O2 za přístup k zákazníkům, jelikož MT s mnou reklamou vadou byl již v servisu tolikrát, že už to není snesitelné.
Od 23.10.2013, kdy jsem MT koupil, mi byly uznány jen dvě reklamce, přičemž poslední uznaná(na stejnou vadu jako 3 neuznané před tím) :D :D mi bylo řečeno, že je vadná baterie a baterie byla vyměněna. Ovšem!! MT vydržel opět necelých 12hodin a situace se opět opakovala tzn. výdrž baterie při 100% nabití jen 16hodin.
O2 sice píše, že lze aktivovat režim stamnia, ale při aktivaci se s výdrží baterie vůbec nic nedělo, tzn., že výdrž byla stále jen 16hodin! A pokud mám aplikace vyplé a MT přes noc nevyužívám, je zarážející, že se vybíjí stejně rychle jako kdyby aplikace byly zaplé!! Navíc si myslím, že pokud zapnu režim stamnia, abych mohl vůbec s MT pracovat nesplňuje to podmínky, které uvádí prodejce(omezení některých funkcí). Nevím, proč bych se měl omezovat a upírat si možnosti využívat naplno funkce MT.
Dále si myslím, že podle občanského zákoníku platného do konce roku 2013 podle kterého se řídím, vzhledem k datumu koupi MT, se považuje vada objevená během prvního půl roku od koupě za vadu již při prodeji, tutdíž má zákazník právo na výměnu, popř. odstoupení od smlouvy.
A také je zarážející, že se tatáž "neuznaná" vada vždy objevila během několika dní po návratu ze servisu, i když podle vyjádření servisu "MT nevykazoval žádnou vadu"
Ondřej Kučera
Hodnocení:
Komentář: Vše muselo dojít k podání stížnosti přímo na O2, kde mi bylo dáno za pravdu a zcela jasně zpochybněn postup servisu i pracovníků na pobočce.