Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den v březnu jsem koukala na seznamovací společnosti.
Klikla jsem i na Academic singles,ale nic jsem si neobjednala a během pár dnů mi z karty neoprávněně strhli částku 2247kč.
Napsala jsem na jejich e-mail v březnu,že jsem nic neobjednala a oni mi napsali,že se do tří dnů někdo ozve.Nikdo se neozval a nyní mi v červnu bez předchozího upozornění bez mého souhlasu ,opět vzali částku 2247kč.
Dnes jsem jim napsala,že žádám o výpověd a obě částky vrátit na účet,ale obávám se,že reagovat nebudou.
Kovaříková Jana
Navrácení peněz
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 170076482
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření.
Smlouvu se společností mám vypovězenou.
Byla bych ráda, pokud by mi navrátili alespoň jednu platbu, ale
stále mi píší, že jsem si službu u nich objednala
tudíž nebudou nic vracet.Před 1. strhnutím peněz
mi nepřišel žádný e-mailem , kolik stojí služby ani žádné upozornění před
druhým strhnutím peněz.Vše je podle nich v obchodních podmínkách uvedeno,ale tské tam
jasně stojí, že budou člena dopředu informovat a nečinili tak.
Kovaříková
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vývoj.
ID: 170076482
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.
V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznické centrum na adrese: zakaznickyservis@academic-singles.cz, jelikož toto obsahuje citlivá data, není jej možné zveřenit.
Dobrý den, je to stále stejné a dokola!
Nedostala jsem od firmy žádné informace o ceně služby ani o automatickém prodloužení smlouvy!
Neustále se jen odvolává firma na všeobecné obchodní podmínky!
Kovaříková
ID: 170076482
Dobrý den.
Viz, prosím, Všeobecné obchodní podmínky Academic singles bod 8., dostupné také zde: https://www.academic-singles.cz/info/vseobecne-obchodni-podminky-vop-spolecnosti-academic-singles.
Viz, prosím, Screenshot platební stránky, přiložený v předešlém komentáři ze dne 28.08.2018.
V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznické centrum na adrese: zakaznickyservis@academic-singles.cz; jelikož toto obsahuje citlivá osobní data, není jej zde možné zveřenit (viz také předešlý komentář ze dne 28.08.2018),
velice Vám děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, poradíte tedy,jak mám reagovat na vyjádření firmy?
V příloze posílám jejich nabídku na premium služby, které nabízí a mně střílí částku 2500,- Kč
a za další období automaticky další 2500,- bez jakého koliv upozornění na autom. Yprodloužení.
Děkuji Kovaříková
Co se týče možností postupu vůči společnosti be2, odkazujeme spotřebitelku na příručku vydanou Evropským spotřebitelským centrem, který je dostupná zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: 170076482
Dobrý den.
Viz, prosím, Screenshot platební stránky, přiložený v předešlém komentáři ze dne 28.08.2018.
Screenshot platební stránky, přeposlaný ke dni 30.09.2018, je stránkou s volbou vyhovujícího období Prémiového členství.
Nevím,jak dál postupovat
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.