Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
V domnění, že jsem na oficiálním portálu prodeje vstupenek jsem omylem zakoupila předražené vstupenky na koncert do O2 areny na koncert, který se bude konat v prosinci. Až při platbě jsem zjistila, že se nacházím na zahraničním serveru. Po mém dotazu mi bylo sděleno, že vstupenky obdržím až týden před koncertem. Což je za půl roku a já chtěla ty vstupenky věnovat jako dárek k narozeninám příští týden. čekala jsem, že pro dokončení trsansakce o platbě dorazí potvrzovací kód, který když nezadám, transakci zruším, ale nestalo se tak a po okamžité kontrole svého účtu jsem zjistila, že se platba provedla.
Vstupenky jsem si již koupila na osobně, navíc o hodně levněji a ihned si je vyzvedla. O vstupenky omylem zakoupené u Viagogo nemám zájem a chci vrátit peníze zpět v plné výši. Prodej v tomto modelu bez možnosti vrácení zboží do 14 dnů není v České republice povolen, a nikde během obchodování nebylo upozorněno, že by se mělo jednat o zahraniční obchod! Až zcela před platbou, která ale už nešla zastavit!! Klamání zákazníka a podvod.
objednávka č. 17112096
Vrácení min. 90% ceny z částky zaplacené za vstupenky. 10% jsem ochotná brát jako manipulační poplatek za storno.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku (např. přes internet, po telefonu) má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však zakotvuje výjimky, ve kterých od smlouvy odstoupit nelze. Písm. j) tohoto ustanovení vylučuje odstoupení od smlouvy "o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu". Nákup vstupenek na koncerty (do divadel, kin atp.) je právě smlouvou o využití volného času, která se váže ke konkrétnímu termínu. Spotřebitel tedy nemá zákonnou možnost odstoupit do 14 dnů od kupní smlouvy vstupenek.
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá nebo dodá neplatné vstupenky, společnost zajistí náhradní vstupenku případně vrátí to, co spotřebitel zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme kontaktovat společnost a dodání vstupenek reklamovat. To lze učinit na adrese: https://www.viagogo.com/secure/login?ReturnUrl=https://www.viagogo.com/secure/myaccount/CustomerSupport
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.