Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nie som spokojná s reklamáciou solarnej lampy vo vašej predajni.Po zakupeni nebola funkčná.Chcela som vymenit kus za kus,ale už nebola v predaji.Predavačka mi odmietla vratit peniaze nakolko lampa už nemala vysačku,pritom potvrdenie/bloček/ bol a mal jasné vyznačenie tovaru-typ,číslo sol.lampy,cena.Nestačilo to.Z predajne som odchadzala sklamaná.Veď čo už ma byť dôležitejšie ako doklad o kúpe výrobku.Očakávala by som lepší prístup predavačiek a väčšiu snahu vyhoviet zákaznikom. S pozdravom vaša zákazníčka.
Solárna lampa
Očakávala som výmenu tovaru,alebo vrátenie peňazí.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.
Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj.). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu). Konkrétní informace o podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží bývá uvedena zpravidla v prodejních řádech nebo na účtenkách.
Neměla-li však věc inzerované vlastnosti, má spotřebitelka právo uplatnit reklamaci. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Při podávání reklamace nemusí spotřebitelka kromě samotného vadného zboží dodávat originální obal, originál dokladu o zaplacení či návod k použití. Stačí prokázat, že věc byla zakoupena u prodávajícího. Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku nesmí být práva z vadného plnění (tedy právo reklamovat zboží) vyloučena ani omezena. To stejné vyplývá i z § 2174 občanského zákoníku. Požadavek na uplatnění reklamace zboží s originální "visačkou" se považuje za takové omezení a nelze k němu přihlížet. Prodávající má tedy povinnost reklamaci přijmout.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci zboží, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se přestupku, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.