Společnost


RYANAIR DAC

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24279Bezdůvodné obohacení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2018, před 7 lety

Michal Basovník

Znění stížnosti

Firma si strhla z účtu místo v rezervaci uvedených 22 482,13 Kč, 24 560,93 Kč. Letenku jsem objednával on-line na webu firmy, jako soukromá osoba. Rezervaci mám potvrzenou v mailu včetně ceny. Strženou částku mohu doložit výpisem z účtu. Cena byla uvedena velkým písmem v Kč a malým v Eurech. Částka v Eurech odpovídá, v Kč ne. Rozdíl činí + 2 078,8. Vzhledem k tomu, že oficiální měna v ČR je česká koruna, nevěnoval jsem ceně v Eurech pozornost. Podal jsem stížnost e-mailem, na který mi přišla odpověď, ať si zkontroluji banku, že strhli 22 482,13 Kč. Znovu jsem napsal stížnost na stejnou adresu a firma již nereaguje. Její live chat je permanentně nedostupný. Telefonicky stížnost řešit nechci, protože o tom nebudu mít záznam. V ČR firma žádnou pobočku nemá. Mám tedy ještě možnost stížnost řešit klasickou poštou na sídlo firmy do Irska, což bude zřejmě velmi zdlouhavé a mám obavy, že do odletu nestihnu stížnost vyřešit.


Produkt

6 zpátečních letenek Pardubice - Alicante, číslo rezervace T1CH8T, číslo letu Pardubice - Alicante FR1495, číslo letu Alicante - Pardubice FR1494


Požadované řešení

Vrácení rozdílu 2 078,8 Kč a zachování rezervace, nebo zrušení celé rezervace bez poplatku a vrácení celé částky 24 560,93 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2018 13:31, před 6 lety

Společnost Ryanair DAC je společností zřízenou dle irského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce, možnost platby v tuzemské měně). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelem tak bude právo české.

Před uzavřením smlouvy musí podnikatel spotřebiteli dle § 1811 odst. 2 písm. c) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, sdělit cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění. Není tedy možné nabízet letenky za konečnou sumu v českých korunách a následně strhnout z účtu částku vyšší.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2018 11:00, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.