Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byla mi vypovězena smlouva o stavebním spoření.
Původní smlouva byla založena v r. 2002 na cílovou částku 160.000,-Kč. V r. 2009 jsem si cílovou částku navýšila na 360.000,- Kč, za tuto změnu si spořitelna odečetla z mého účtu 2.000,- Kč. Nyní mi smlouva byla vypovězena ke dni 31.03.2014, aniž bych měla naspořenou cílovou částku. Ve výpovědi smlouvy se odkazují na výraznou proměnu ekonomické situace v posledních letech. Na tuto smlouvu jsem reagovala e-mailem s tím, že nesouhlasím s výpovědí a na smlouvu budu spořit dál. Bylo mi odpovězeno, že nelze na tuto smlouvu spořit dále, že si mohu založit smlouvu novou na cílovou částku 200.000,- zdarma. Ani s touto nabídkou jsem nebyla spokojena, ale bylo řečeno, že se mi k 31.03.2014 peníze zmrazí, už nebudou připisovány žádné úroky.
Chtěla bych pokračovat ve spoření na této stávající smlouvě.
|
Tweet |
Výpověď smlouvy o stavebním spoření je obvykle upravena v obchodních podmínkách ke smlouvě. V určitých případech byla výpověď podána bez právního důvodu. Obvykle se jednalo o případy, kdy sama společnost předložila obchodní podmínky, které podání výpovědi výslovně vylučovaly. Ustanovení zněla obvykle: " Vypovědět smlouvu může spořitelna pouze .... " atd. V případě, že si sama spořitelna takto omezila možnosti výpovědi spoření, není oprávněna obchodní podmínky porušit.
Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.