Společnost


Radim Doleček

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24305Rozbití hodinek opravářem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2018, před 7 lety

Tomáš Staněk

Znění stížnosti

1.2.2018 jsem do výše uvedené opravny dal mé digitální hodinky na výměnu baterie. Upozorňuji, že do té doby byly plně funkční, bez nejmenších náznaků nějaké závady. Po vyzvednutí hodinek po výměně baterie jsem zjistil, že se baterie po 1-2 dnech kompletně vybíjí. Tuto závadu jsem okamžitě reklamoval. Servisní technik hodinky přijal zpět jako reklamaci a slíbil, že se na závadu podívá. Bohužel se závada opět projevila. Žádal jsem technika o vyřešení situace, ale ten se mi doslova vysmál, že ho to nezajímá. Nechápu jeho přístup - místo toho, aby hodiny opravoval, tak mi je rozbil a ještě z toho měl srandu. O nějaké náhradě se bavit nechtěl. Řekl jsem mu, že to budu řešit s třetí stranou, což ho zjevně opět pobavilo a sdělil mi, že z toho nemá strach. Navrhl jsem mu finanční náhradu ve výši 500,- Kč, na což nepřistoupil. Hodinky jsem mu nechal v opravně.
Prosím o radu, jak mám postupovat dále.


Produkt

Pánské hodinky CASIO DB.V30.1, cena 1940 Kč.


Požadované řešení

Buď opravu, nebo přiměřenou finanční hodnotu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2018 09:15, před 7 lety

Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

V daném případě se tedy nejedná o řešení reklamace, takže se neuplatní 30 denní lhůta k vyřízení nároku na náhradu škody. Prodávající by ale měl věc vyřešit ve lhůtě přiměřené a na výzvu spotřebitele potom bez zbytečného odkladu. Jako dostatečná se k vyřízení žádosti jeví lhůta 15 dnů.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitel kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 22:09, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.