Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Brýle jsem zakoupil zhruba touto dobou v loňském roce v obchodě Ječná 507/6 120 00 - Praha 2. Cena brýlí cca 600 kč. ( Brýle jsou používány ke čtení, pouze pro kancelář ) 6.2.2014 jsem prostřednictvím mého syna reklamoval vadu brýlí ( otevřené / uvolněné očko pravé nohy brýlí ) na jemnované adrese. Personál vyřizující reklamaci odmítl synovi vystavit doklad o přijetí reklamace s tím, že brýle si uživatel (já) poškodil sám a reklamace se zamítá. Současně odmítli vystavit i písemné rozhodnutí o zamítnutí reklamace. Závěr reklamace = kromě mého pocitu - velmi nepřátelské atmosféry a arogantního jednání mi nebyl vystave doklad o příjmutí reklamace a následně o rozhodnutí. ( Postup postoupím k prověření na ČOJ)
Dne 18.2.2014 jsem podnikl další "pokus" reklamace v provozovně v Centrum Olympia v M. Boleslavi. Reklamované brýle byli personálem bez problému převzaty k reklamačnímu řízení č. dokladu: 131. Personál ochotný s příjemným vystupováním. Dne 4.3.2014 jsem se na základě vyzvání ( vyřízené reklamace ) dostavil k vyzvednutí brýlí. Verbálně mi bylo sděleno, že reklamace se zamítá ( viz. výše ) a nabízejí mi pravu za úhradu ve výši 490,- Kč. Na moji výzvu vystavení písemného rozhodnutí o řešení reklamace mi personát toto odmítl vystavi. (Nemají svolení cetrály na Ječné). Nejsem si vědom, že bych předmětné brýle poškodil sám, nožička mi zůstala v ruce při nasazování brýlí. Nejsem podvoník a s ohledem na pořizovací cenu ( v případě vlastního poškození )bych to dále neřešil a zakoupil nové. Na základě způsobu jednání a přístup prodejce jsem se rozhodl, že to jen tak nepřejdu. Personál s kterým jsem jednal mi bez ostychu sdělil, že pokud chci mít kvalitní brýde musím si připlati. V cenocé hladině mých brýlí ( 600,- kč ) " musím" počítat s tím, že tolik "nevydrží". Nevydrželi - a prodejce si toho je vědom, mlží, dělá vše pro to, aby se reklamace neuznala. Na moje přání mi byla nabídnuta i cena opravy ( výměny P. kloubu ?) za 490,- Kč. Při pořizovací ceně cca 600,- Kš = zaplatit / zakoupit nové brýle. Není to výsměch nám zákazníkům. ?? Dnes jsem velmi rád, že jsem se nenechal přemluvit do pořízení jimi nabízených "kvalitnějších" brýlí ( obrouček za cca 5.000.- Kč ), protože si neumím představit, že po jednom roce ad. výše by mi byla nabízena oprava ve výši této pořizovací ceny......
Dioptriské brýle, Dodatečně mohu doplnit - účtenku memám při sobě.
Nechci si jen stěžovat - viz výše uvedené.
Pokud jsem si předmětnou vadu způsobil sám ( jak tvrdí prodejce / - dodnes nemám doklad ! ) , nechám prověřit u soudního znalce. Já tvrdím, že se v tomto případdě jedná o vadu výrobku, materiálu, poddimenzované konstrukce = výrobek, který není schopen vydržet úžívání po dobu 24. měsíců.
Požaduji.
- vystavení dokladu o zamítnutí reklamace a zdůvodněni.
nebo
- uznání reklamované vady v rámci obecné záruční doby výrobku a
1. provedení opravy
nebo
2. vrácení pořizovací ceny
|
Tweet |
Obchodník je povinný dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele vystavit vždy reklamační protokol a v případě zamítnutí reklamace i písemné odůvodnění zamítnutí. Pokud toto ustanovení zákona obchodník porušuje, může být saknkcionován Českou obchodní inspekcí.
Z výše uvedeného důvodu doporučujeme podat podnět české obchodní inspekci.
Společnost EIFFEL OPTIC, a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení.