Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Má stížnost reaguje na zamítnutí reklamace telefonu iPhone dne 8.6.2018. Po 1,5 roce fungování dne 7.6. přestala náhle sloužit mikrofon i interní sluchátko telefonu. Odborníci na elektrotechniku z jiných autoriz. servisů tvrdí, že může být problém v základní desce. Telefon má cca po 8 měsících užívání prasklé krycí sklíčko zadní kamerky. Vzniklo při prudším položení telefonu na stůl na terase (na drobný kamínek). Nicméně telefon dále fungoval a tato věc neměla na funkčnost žádný vliv. Telefon byl poslán k posouzení autorizovanému servisu. Ten určil opravu SWAP výměnou za cenu přes 10 tis. Kč bez DPH. Je evidentní, že daná závada nesouvisí s mechanickým poškozením, na které se prodejce při zamítnutí odvolává. Nevím, zda jít cestou odborného posouzení a tedy nechat vytvořit znalecký posudek a nebo existuje možnost dohody se společností ALZA či APPLE. Asi bych nečekal, že prémiový telefon přestane fungovat po 1,5 roce užívání.
Apple iPhone 7, koupeno 12/2016
Oprava telefonu.
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné (mechanické poškození věci nesouvisí s vytýkanou vadou). Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.