Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8. 6. 2018 jsem reklamovala obuv (tenisky), zakoupené pro svou dceru dne 29. 3. 2018, z důvodu vydřené podšívky a vydrolené vnitřní vrstvy v oblasti paty. Obuv byla používána pouhé dva měsíce, navíc nikoli denně, a to běžným způsobem.
Dne 15. 6. prodejce dodal vyjádření o neuznání reklamace. Jako odůvodnění uvedl, že "Gumotextilní obuv je obvyklé kvality, nejedná se o výrobní vadu. Jedná se o poškození mechanické v důsledku způsobu, jakým byla obuv používána. ..."
Se zamítnutím reklamace nemohu souhlasit. Proti tvrzení, že k vadě došlo v důsledku způsobu používání, se musím ohradit, obuv byla mou dcerou používána běžným způsobem, přičemž diskutovaná závada se neprojevila u jiné její obuvi, než reklamované. Prodejce pouze konstatuje, že "obuv je obvyklé kvality", ničím to ale nedokládá. Nemyslím si, že "obvyklá kvalita" je v souladu s faktem, že obuv je k nepotřebě po pouhých dvou měsících běžného používání. Okolnosti spíše ukazují na nižší kvalitu, než jakou lze běžně očekávat.
Obuv gumotextil BEPPI SENHORA women vz. 2149351
chci buď vyměnit zboží nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.