Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží jsem reklamoval a odeslal ČP 30.4.2018. Zásilka byla doručena na adresu prodejce dne 2.5.2018 (adresa a přesné podmínky vycházejí z obch. podmínek v den nákupu zboží tedy ze dne 16.12.2016) lhůta 30 dní pro vyřízení reklamace je do 4.6.2018 včetně. Po tomto datu jsem již požadoval zplacení částky za zboží. Společnost tedy prodejce na zaslané e-maily nereaguje, odpověď přišla jen jedna a to až po té, co jsem prodejce telefonicky kontaktoval dne 31.5.2018, na předchozí e-maily nereagoval. Obsah e-mailu cituji:
Dobrý den,
už přes rok jsme na jiné adrese. Zjišťovala jsem, zda blíček dorazil na naši starou adresu (Pohraniční) a měl by tam být. Jsme zde domluveni s nájemcem, který po nás přebíral prostor, že v takových případech nám balíčky převezme a uschová. Takže tam budeme muset zajet a převzít balíček teprve teď do reklamačního řízení.
Děkuji za pochopení,
o průběhu vás budeme informovat.
Pěkný den
Monika Luxová
WOODIES.CZ
--- konec citace ---
Na toto jsem e-mailem odpověděl, že jsem zásilku odeslal 30.4. a byla úspěšně doručena 2.5. na adresu prodejce. Dle občanského zákoníku, plyne doba pro vyřízení reklamace 30 dnů. To prodejce ignoruje. Dnes je 20.6. a po celkem 6 zaslaných e-mailech, kde jsem prodejce informoval o stavu reklamace a postupu dalšího řešení. Na to prodejce nereaguje. Nyní již vypršela 14 denní lhůta pro zaplacení částky za reklamované zboží a prodejce stále nereaguje.
Nabíječka Night Cable Zebra Apple NU-012-MLT-LIGH - částka: 516,- Kč
Požaduji vrácení celé částky na můj účet
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.