Společnost


Ventuco s.r.o.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#24372Společnost Ventuco s.r.o si neoprávněně strhla peníze z mého účtu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2018, před 7 lety

Michal Staník

Znění stížnosti

Dobrý den,
Společnost Ventuco s.r.o., která provozuje webové stránky www.seznamka-plzen.cz provedla 15.6.bez mého souhlasu z mého účtu platbu 500 Kč -jako karetní transakci. Vůbec jsem tuto platbu nezadával ani jsem s touto platbou nesouhlasil. Společnost využila údajů(číslo platební karty a cvc kód) z platby kterou jsem na těchto stránkách provedl dříve.
Mám na těchto webových stránkách již měsíc zneaktyvněný účet a jejich služby vůbec nevyužívám, tak navíc nechápu za co si Ventuco s.r.o. tyto peníze strhly.
Žádal jsem společnost o vrácení peněz prostřednictvím odpovědního formuláře na jejích stránkách, ale bez reakce.
Prosím o radu jak to mám řešit, případně zkusit tuto společnost kontaktovat? Mě se to nedaří.
Děkuji
S pozdravem
Michal Staník


Produkt

Společnost Ventuco s.r.o. provozuje webové stránky www.seznamka-plzen.cz - internetovou seznamku kde za poplatky nabízí možnost prohlížet profily ostatních uživatelů, psát a číst zprávy atd.


Požadované řešení

Vrácení peněz na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2018 07:54, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.7.2018 11:06, před 6 lety

Dobrý den,

mrzí nás, že má uživatel pocit, že jsme jej uvedli v omyl.
Všechny své uživatele na www.seznamka-plzen.cz před platbou informujeme
1) prostřednictvím smluvních podmínek přístupných komukoli před i po přihlášení
2) prostřednictvím často kladených dotazů
3) přímo před zaplacením v popisku ohledně platby.

Ve všech těchto případech dáváme jednak upozornění na opakované platby a jednak také možnost si nastavení změnit.
Na podpoře nemůžeme bohužel dohledat zprávu od uživatele, kterou nám psal. Dotaz na uživatele - pod jakou přezdívkou je registrovaný?

S pozdravem
Ventuco

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.8.2018 09:30, před 6 lety


Michal Staník

Dobrý den,
Pro spolecnost Ventuco: prezdivka Atoz.

Pro D-test:
Já jsem na stránkách této společnosti ani při platbě na platební bráně neviděl že bych se upisoval k automatickým platbám z mé karty každý měsíc ve výši 500 Kč a pokud vím tak jsem nic podobného neodklikával. Jestli to tam mají, tak to mají opravdu hodně dobře skryté, zřejmě někde drobným písmem v obchodních podmínkách.
Navíc v době platby mi nepřišlo vůbec žádné upozornění. Zjistil jsem to až o týden déle, že mi z účtu bylo strženo 500 Kč, a to i přesto že jsem služby na této seznamky 2 měsíce vůbec nevyužíval.
Zkoušel jsem se s tímto obrátit na Českou obchodní inspekci, zde mi ale bylo řečeno že firma Ventuco má sídlo v zahraničí a abych to řešil přes stránky Evropského spotřebitelského centra, kde mi zase řekli že společnost sídlí v ČR, tak by mě zajímalo kde firma Ventuco vlastně sídlí?

Díky

Michal Staník

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2018 11:21, před 6 lety

Dle výpisu z obchodního rejstříku sídlí společnost Ventuco s.r.o., IČ 02933896, na adrese Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, tedy v České republice. Spotřebitel musí být ještě před uzavřením smlouvy dle § 1811 odst. 2 písm. c) a g) informován o: ceně zboží nebo služby, případně způsobu jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, a o době trvání závazku.

Jak jsme uvedli už výše, informace uvedená pouze v obchodních podmínkách je nedostatečná. V případě tak závažné okolnosti, jako je automatické prodlužování, by měla informace o něm být uvedena jednoznačně, výrazně a přehledně ještě před okamžikem, než se spotřebitel zaváže k opakovaným plněním. Uvedení informace menším či hůře kontrastním písmem nebo v rozbalovacím seznamu s doplňkovými informacemi, by mohlo být vyhodnoceno jako nedostatečné, protože sdělení je nutné hodnotit nejen podle obsahu, ale také dle jeho formy. Závazné posouzení ale může v konkrétním případě provést vždy jenom soud.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vývoj.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.8.2018 11:29, před 6 lety

Informace je přehledná, je uvedena před okamžikem platby a není vypsána menším písmem (stejně tak ani v podmínkách ani v často kladených dotazech).
Navíc ke zrušení plateb samozřejmě dochází okamžitě, pokud si uživatel deaktivuje nebo úplně zruší účet, případně tak, že uživatel jednoduše napíše na podporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2018 19:14, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.9.2018 08:18, před 6 lety


Michal Staník

Dobrý den,

podle mě v okamžiku když jsem prováděl platbu informace že se bude platba opakovat na stránkách společnosti nebyla. Jen důkaz o tom nemám.. nečekal jsem že společnost Ventuco bude takhle chovat..

Zkusil jsem si na stránkách teď založit zkušební účet abych viděl jestli tam informaci společnost uvádí a vidím že teď to tam píšou na obrazovce před platbou, ale píšou to poměrně drobným písmem a ještě úplně na konci dlouhého odstavce - podle mě to moc dostatečné není. Vyfotil jsem to Printscreenem a posílám v příloze.

A chtěl jsem se také zeptat Dtestu jestli by vám spol. Ventuco měla dát vědět také v okamžiku předtím než si z vaší karty strhne platbu, a ne si prostě každý měsíc jen tak aniž by vám dala jakkoli vědět strhávat z vašeho účtu peníze.
Podle mě by měl mít uživatel možnost to zaškrtnout sám, že si přeje opakovat platbu, a ne aby si Ventuco nastavili automaticky že se bude platba opakovat.

M. Staník

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2018 11:11, před 6 lety

Automatické prodlužování smlouvy obecně možné je, takže informování o každé dílčí platbě není nutné. Jak jsme však již uváděli, společnost o tom musí dostatečným způsobem informovat, a to před uzavřením smlouvy a odesláním platby.

Spotřebitelem zaslaná informace dle našeho názoru není zcela dostatečná, protože tam, kde je spotřebitel informován o ceně, není informace o tom, že se cena bude navyšovat podle toho, kolikrát dojde k automatickému prodloužení. Informace k platbě navíc začínají jako technický popis provedení platby a automatické prodloužení je uvedeno až za těmito informacemi a není nijak graficky odděleno, např. alespoň jiným písmem. Spotřebitelé tak snadno získají dojem, že se jedná v celku o nepodstatné informace. Cena je však zcela klíčovým prvkem, a proto o ní musí být spotřebitel informován tak, aby si toho bezpečně všimnul.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2018 13:35, před 6 lety

Děkujeme za vyjádření dTestu. S některými argumenty však nesouhlasíme.
1) cena se nijak nemění a nenavyšuje. Stále se platí stejná částka za stejné období.
2) informace o (de)aktivaci automatických plateb jsou uvedeny na několika veřejně dostupných místech a více nedovedeme nikterak ovlivnit, zda si je uživatel přečte, či nikoli.

Přesto jsme uživateli ochotni peníze vrátit. Žádáme uživatele, aby nás kontaktoval na email info@seznamka-plzen.cz a poslal nám detaily ze svého účtu (email, na který je registrovaný), abychom mohli platbu identifikovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2018 13:09, před 6 lety

Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.10.2018 14:09, před 6 lety


Michal Staník

Hodnocení: