Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Společnost Ventuco s.r.o., která provozuje webové stránky www.seznamka-plzen.cz provedla 15.6.bez mého souhlasu z mého účtu platbu 500 Kč -jako karetní transakci. Vůbec jsem tuto platbu nezadával ani jsem s touto platbou nesouhlasil. Společnost využila údajů(číslo platební karty a cvc kód) z platby kterou jsem na těchto stránkách provedl dříve.
Mám na těchto webových stránkách již měsíc zneaktyvněný účet a jejich služby vůbec nevyužívám, tak navíc nechápu za co si Ventuco s.r.o. tyto peníze strhly.
Žádal jsem společnost o vrácení peněz prostřednictvím odpovědního formuláře na jejích stránkách, ale bez reakce.
Prosím o radu jak to mám řešit, případně zkusit tuto společnost kontaktovat? Mě se to nedaří.
Děkuji
S pozdravem
Michal Staník
Společnost Ventuco s.r.o. provozuje webové stránky www.seznamka-plzen.cz - internetovou seznamku kde za poplatky nabízí možnost prohlížet profily ostatních uživatelů, psát a číst zprávy atd.
Vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
mrzí nás, že má uživatel pocit, že jsme jej uvedli v omyl.
Všechny své uživatele na www.seznamka-plzen.cz před platbou informujeme
1) prostřednictvím smluvních podmínek přístupných komukoli před i po přihlášení
2) prostřednictvím často kladených dotazů
3) přímo před zaplacením v popisku ohledně platby.
Ve všech těchto případech dáváme jednak upozornění na opakované platby a jednak také možnost si nastavení změnit.
Na podpoře nemůžeme bohužel dohledat zprávu od uživatele, kterou nám psal. Dotaz na uživatele - pod jakou přezdívkou je registrovaný?
S pozdravem
Ventuco
Dobrý den,
Pro spolecnost Ventuco: prezdivka Atoz.
Pro D-test:
Já jsem na stránkách této společnosti ani při platbě na platební bráně neviděl že bych se upisoval k automatickým platbám z mé karty každý měsíc ve výši 500 Kč a pokud vím tak jsem nic podobného neodklikával. Jestli to tam mají, tak to mají opravdu hodně dobře skryté, zřejmě někde drobným písmem v obchodních podmínkách.
Navíc v době platby mi nepřišlo vůbec žádné upozornění. Zjistil jsem to až o týden déle, že mi z účtu bylo strženo 500 Kč, a to i přesto že jsem služby na této seznamky 2 měsíce vůbec nevyužíval.
Zkoušel jsem se s tímto obrátit na Českou obchodní inspekci, zde mi ale bylo řečeno že firma Ventuco má sídlo v zahraničí a abych to řešil přes stránky Evropského spotřebitelského centra, kde mi zase řekli že společnost sídlí v ČR, tak by mě zajímalo kde firma Ventuco vlastně sídlí?
Díky
Michal Staník
Dle výpisu z obchodního rejstříku sídlí společnost Ventuco s.r.o., IČ 02933896, na adrese Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, tedy v České republice. Spotřebitel musí být ještě před uzavřením smlouvy dle § 1811 odst. 2 písm. c) a g) informován o: ceně zboží nebo služby, případně způsobu jejího výpočtu včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, a o době trvání závazku.
Jak jsme uvedli už výše, informace uvedená pouze v obchodních podmínkách je nedostatečná. V případě tak závažné okolnosti, jako je automatické prodlužování, by měla informace o něm být uvedena jednoznačně, výrazně a přehledně ještě před okamžikem, než se spotřebitel zaváže k opakovaným plněním. Uvedení informace menším či hůře kontrastním písmem nebo v rozbalovacím seznamu s doplňkovými informacemi, by mohlo být vyhodnoceno jako nedostatečné, protože sdělení je nutné hodnotit nejen podle obsahu, ale také dle jeho formy. Závazné posouzení ale může v konkrétním případě provést vždy jenom soud.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vývoj.
Informace je přehledná, je uvedena před okamžikem platby a není vypsána menším písmem (stejně tak ani v podmínkách ani v často kladených dotazech).
Navíc ke zrušení plateb samozřejmě dochází okamžitě, pokud si uživatel deaktivuje nebo úplně zruší účet, případně tak, že uživatel jednoduše napíše na podporu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
podle mě v okamžiku když jsem prováděl platbu informace že se bude platba opakovat na stránkách společnosti nebyla. Jen důkaz o tom nemám.. nečekal jsem že společnost Ventuco bude takhle chovat..
Zkusil jsem si na stránkách teď založit zkušební účet abych viděl jestli tam informaci společnost uvádí a vidím že teď to tam píšou na obrazovce před platbou, ale píšou to poměrně drobným písmem a ještě úplně na konci dlouhého odstavce - podle mě to moc dostatečné není. Vyfotil jsem to Printscreenem a posílám v příloze.
A chtěl jsem se také zeptat Dtestu jestli by vám spol. Ventuco měla dát vědět také v okamžiku předtím než si z vaší karty strhne platbu, a ne si prostě každý měsíc jen tak aniž by vám dala jakkoli vědět strhávat z vašeho účtu peníze.
Podle mě by měl mít uživatel možnost to zaškrtnout sám, že si přeje opakovat platbu, a ne aby si Ventuco nastavili automaticky že se bude platba opakovat.
M. Staník
Automatické prodlužování smlouvy obecně možné je, takže informování o každé dílčí platbě není nutné. Jak jsme však již uváděli, společnost o tom musí dostatečným způsobem informovat, a to před uzavřením smlouvy a odesláním platby.
Spotřebitelem zaslaná informace dle našeho názoru není zcela dostatečná, protože tam, kde je spotřebitel informován o ceně, není informace o tom, že se cena bude navyšovat podle toho, kolikrát dojde k automatickému prodloužení. Informace k platbě navíc začínají jako technický popis provedení platby a automatické prodloužení je uvedeno až za těmito informacemi a není nijak graficky odděleno, např. alespoň jiným písmem. Spotřebitelé tak snadno získají dojem, že se jedná v celku o nepodstatné informace. Cena je však zcela klíčovým prvkem, a proto o ní musí být spotřebitel informován tak, aby si toho bezpečně všimnul.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Děkujeme za vyjádření dTestu. S některými argumenty však nesouhlasíme.
1) cena se nijak nemění a nenavyšuje. Stále se platí stejná částka za stejné období.
2) informace o (de)aktivaci automatických plateb jsou uvedeny na několika veřejně dostupných místech a více nedovedeme nikterak ovlivnit, zda si je uživatel přečte, či nikoli.
Přesto jsme uživateli ochotni peníze vrátit. Žádáme uživatele, aby nás kontaktoval na email info@seznamka-plzen.cz a poslal nám detaily ze svého účtu (email, na který je registrovaný), abychom mohli platbu identifikovat.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: