Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, prosím o radu, dne 12.2.2018 jsem zakoupil vůz Mazda cx-7. Bohužel se vyskytla závada, vadný klima kompresor, kterou jsem dne 15.6.2018 řádně reklamoval, s tím že jsem opatřil posudek od autoservisu, který po mne byl žádán, i s vyčíslením vady. Požadoval jsem proplacení dané závady. AAA Auto mě po 3 dnech informovala, že " vada reklamovaná kupujícím je vada, která vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného automobilu, podléhajícím opotřebení se mohou blížit ke konci své životnosti a s ohledem na stáří o opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Z uvedených důvodů prodávající za reklamovanou vadu nenese žádnou odpovědnost, a proto reklamaci zamítá". Nejsem automechanik a tak jsem nemohl poznat, že se součástkou skrytou uvnitř motorového prostoru je něco v nepořádku. Navíc dle vyjádření je tato součástka brána jako spotřební, což není. Dle zákona projeví-li se vada do půl roku, bere se za to, že byla již vada přítomna v době prodeje. Jak mám naní postupovat? Děkuji, Ryšánek.
Mazda cx-7, spz 5P3 0923, vin JMZERH9A600241476
Požaduji proplacení dané závady.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, měl by spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodávající nedoložil, že spotřebitel o vytýkané vadě věděl. Bude-li prodávající argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Ryšánku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po uplynutí 4 měsíců a ujetí 10tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
evidentně jste celou záležitost neprověřila dostatečně, protože auto nemělo najeto 10tis, ale 6tis. To je skoro polovina než vy mylně tvrdíte. Dále jsem vadu reklamoval do půl roku, a je jedno jestli to je týden, nebo 5 měsíců. Vada na vozidle byla v době prodeje. Dále mám ve smlouvě a certifikátu carlife, mylně uvedeno, že má vozidlo najeto místo cca 199 tis. km 987501km. Jestliže se nedomluvíme přesunu celou záležitost na ČOI - ADR.
S pozdravem, Ryšánek.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: