Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
v pátek 15.6.2018 byl na prodejně Nový Smíchov zakoupen DSL router, který měl posloužit k ověření funkčnosti VDSL připojení. Nákup tohoto zařízení uskutečnila má anglicky hovořící sestřenice s kamarádkou. Tyto dvě dámy byly obsluhovány trainee na prodejně, panem Fröhlichem. Pan Fröhlich jim sdělil, že je možné takto zakoupený modem vrátit do 14 dnů. Jak mohou obě dosvědčit, na tuto skutečnost se pro ujištění dvakrát zeptaly.
Při další návštěvě a pokusu modem vrátit se setkaly se zamítnutím. Podobná situace se opakovala i v pondělí 18.6.2018 kolem 12-té hodiny při přítomnosti nás - česky hovořících. Pan Fröhlich se choval velmi arogantně a tentokrát tvrdil, že nic o možnosti vrácení neřekl. S managerem prodejny nebyla možnost hovořit - nebyl přítomen.
Na prodejnu jsem ještě ten den večer poslal e-mail ohledně této záležitosti. Věřil jsem, že store manager se vyjádří alespoň touto cestou. Do dnešního dne jsem nedostal jakoukoliv odpověď.
Věřím, že se jedná pouze o nedorozumění způsobené nezkušeností a nejedná se tedy o klamání spotřebitele. Domnívám se, že podle §583 Občanského zákoníku by se totiž mohlo jednat o uvedení v omyl a kupní smlouva by tím byla zneplatněna.
Modem xDSL ZTE H267A ZL, Výrobní číslo (zřejmě): 7C3953FDBF47 H: CZ02/P145, faktury č. 6145804611
Tímto bych Vás chtěl požádat o dostání slibu o možnosti vrácení modemu. Rád bych upozornil na skutečnost, že modem není rozbalený, i krabice je stále zatavena v originální plastové folii - na ověření funkčnosti připojení byl použit jiný modem.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebiteli tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy například v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit ve lhůtě 14 dnů ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Pěkný den,
kolega Martin Fröhlich je konzultantem značkové prodejny v OC Eden. Dle detailní kontroly jsem zjistil, že 18. 6. 2018 nebyl přítomen v práci, tudíž nemohl vám poskytnou žádné informace. Navíc zde píšete, že zboží zakoupil na značkové prodejně v OC Nový Smíchov. Zde kolega Fröhlich nepracuje, tudíž nemohl zboží daným anglicky mluvícím zákazníkům prodat.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.