Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 21/5/2018 jsem zakoupila měsíční VIP členství na Academic singles za 156 Kč. Po pár dnech jsem chtěla profil smazat, což se mi vzhledem k nepřehlednosti a lživému popisu nepodařilo.
Čekala jsem měsíc, než členství vyprší, abych mohla profil dne 22.6.2018 deaktivovat. To opět nešlo, navíc jsem zjistila stržení 2.247 Kč z platební karty. Po pročtení stížností na webu dTest jsem zpětně našla uvítací e-mail ve složce „hromadné“. V něm je nepřehledně a úplně dole odkaz na VOP a zmínka o automatickém prodloužení členství (prolongaci).
Dne 22.6.2018 jsem podnikla následující kroky:
- zaslání výpovědi členství, žádosti o zrušení profilu a výmazu veškerých osobních dat na mail „zakaznickyservis@academic-singles.cz“, obratem potvrzeno zaregistrování a věta, že do 3 dnů obdržím odpověď
- blokace platební karty, stržená platba 2.247 Kč dnes ve stavu „nezaúčtováno“, dle informace banky se čeká, až si protistrana platbu zaúčtuje, blokace karty tomu již nezabrání
Seznamka https://www.academic-singles.cz/
Žádám jasně a nevyvratitelně potvrzené definitivní ukončení prémiového členství ihned, tj. nikoli až po 3-měsíční prodloužené době členství, jejíž datum kvůli absenci jakékoliv informace nebo faktury neznám + kompletní smazání uživatelského profilu + smazání mých osobních údajů + nenárokování jakýchkoliv dalších finančních prostředků.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky poté, co jí k tomu spotřebitelka vyzve, může spotřebitelka žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 174100915
Dobrý den.
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo zrušené a Váš profil byl vymazaný.
Dobrý den, děkuji za vyjádření dTestu a společnosti be2.
Po upřesnění postupu výpovědi ze strany společnosti be2 jsem dne 26.6.2018 podala výpověď v tomto znění: „S okamžitou platností vypovídám prémiové (VIP) členství na seznamce Academic Singles (www.academic-singles.cz) a žádám o zrušení profilu pro jméno Mirka, e-mail xxxxx@seznam.cz“.
Od společnosti jsem obdržela dne 28.6.2018 odpověď v tomto znění: „Toto je potvrzení Vaší výpovědi. Vaše Prémiové členství bude ukončeno dne 22/09/2018. Vaše Prémiové členství již nebude obnovené a nebudou požadované žádné další platby.“
Vzhledem k tomu, že výpověď byla akceptována a můj profil byl smazaný, jak jsem požadovala a jak zde společnost uvádí, žádám společnost o VRÁCENÍ POMĚRNÉ ČÁSTI zaplacených peněžních prostředků za období od 28.6.2018 (akceptace výpovědi), popř. od 8.7.2018 (zde potvrzené smazání profilu) do 22.9.2018 (předplacená doba trvání Prémiového členství). Výzvu k zaplacení jsem odeslala e-mailem na adresu zakaznickyservis@academic-singles.cz dnes, tedy 12.7.2018.
Po obdržení platby na můj účet stížnost uzavřu.
Děkuji předem za pomoc dTestu a vstřícnost a slušnost společnosti be2.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: 174100915
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles.
Dobrý den,
odpověď zákaznického centra:
"Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží výhradně k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) uhrazeného Prémiového poplatku za stávající členství – viz prosím také Všeobecné obchodní podmínky, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www..academicsingles.sk a také přímo v jejich uživatelském profilu."
Prosím dTest o komentář a doporučení dalších kroků vzhledem k vyjádření:
"Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období."
Zde jde vyjádření dTestu (nárok mám) proti vyjádření společnosti (nárok nemám), přičemž obě vyjádření se odvolávají na VOP.
Mám tedy nebo nemám podle obchodních podmínek nárok na vrácení poměrné části peněžních prostředků za období od 8.7.2018 (potvrzené smazání profilu ze strany poskytovatele služby) do 22.9.2018 (předplacená doba trvání Prémiového členství)?
Děkuji.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka užívaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Na základě této argumentace by bylo možné po společnosti požadovat vrácení celého poplatku za prodloužení členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vývoj.
ID: 174100915
Dobrý den,
Váš profil byl vymazaný na základě Vaší vlastní žádosti ze dne 12.07.2018.
V případě, že si i přesto přejete hrazených služeb doužívat, vytvořte si prosím nový profil a my Vaše Prémiové členství převedeme na nové vytvořený profil,
děkujeme Vám.
Hodnocení:
Komentář: Je smutné, že společnosti jako be2 se mohou takto neférově obohacovat a zneužívat přitom přirozenou lidskou touhu najít si životního partnera. Musím uznat, že psychologii mají nastudovanou dokonale, o čemž svědčí obrovské číslo zde zveřejněných stížností, jen ji bohužel aplikují naprosto bezpáteřně! Vzdávám boj s větrnými mlýny.
Děkuji dTestu za podporu!