Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 24.6.2018 jsem nakupoval v Bille v Příbrami na Milínské ulici. Měl jsem útratu 277 Kč. Pokladní mi nechtěla vzít tisícikorunovou bankovku,údajně,že nemá drobné a že není banka na rozměňování. Ale toto rozměňování není!!!!! V jiných supermarketech berou třeba i dvoutisícovku na nákup 36 Kč a to bez zbytečných řečí. Jsem velmi rozzloben,zkazilo mi tu neděli. Pokladní tam měla drobných dost. Jmenuje se Gabriela Kantorová. V Německu by jí asi za to vyhodili na hodinu. Prosím o zjednání nápravy. Také bych chtěl poukázat na nedostatek košíků a klamavou reklamu,když jde o slevu,u zboží sleva je,ale u pokladny je mi účtována plná cena. Chodil bych nejraději do jiného řetězce třeba Albert neno Kaufland,ale je to daleko. S pozdravem Pokorný
Víc košíků a pokladní by měla bez řeči přijmout jakoukoli bankovku pokud nákup není za 30 korun. I třeba pětitisícovku.
|
Tweet |
Dle § 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, je každý povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení.
Příjem tuzemských bankovek nebo mincí může odmítnout
a) úvěrová instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o bankovky nebo mince znějící na koruny české prohlášené Českou národní bankou za neplatné a jestliže uplynula doba stanovená na základě zákona upravujícího činnost a postavení České národní banky, po kterou je povinna provádět jejich výměnu,
b) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o pamětní mince nebo o tuzemské bankovky nebo mince prohlášené Českou národní bankou za neplatné,
c) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o více než 50 tuzemských mincí v jedné platbě.
Dohled nad tímto zákonem vykonává Česká národní banka, jenž může osobě, která odmítla příjem bankovky, uložit pořádkovou pokutu až do výše 500000 Kč.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.