Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Měla jsem spor se společností Comfort energy, ohledně žárovek, abych měla klid nakonec jsem zaplatila částku 2000,- za Led žárovky a 500,- penále. Mám od společnosti potvrzené, že už u nich žádné závazky nemám. Mezitím mě kontaktovala společnost Credit express, že mám zaplatit 2900,- 2500,- společnosti Comfort energy a 400,- zřejmě firmě Credit express. Ale již po zaplacení dluhu mi přišlo několik sms a emailů od této společnosti, poslední email byl s platebními údaji a částku 900,- za mimosoudní řešení a já se ptám za co to je? Nemám žádné ověřené pověření, že skutečně byli pověřeni dluh vymáhat, pokud mám dluh, včetně penále, zaplacený, kde se vzala částka 400,- následně 900,- pokud to je nějaká odměna vymahačské společnosti, tak tu přece platí firma, která společnost najala, nikoli já. Je společnost Credit express oprávněná po mě vyžadovat smyšlenou úhradu mimosoudního řešení, když nemá pravomoce jako exekutor nebo soud. Hlavně mě zajímá, co přesně mimosoudní řešení obsahuje za náklady, podle mě maximálně tak zaslaní upomínky nebo úrok z prodlení dluhu, což si myslím , že je nadplaceno již společnosti Comfort energy jako mnou uhrazené penále 500,- děkuji za radu.
Případ 331720
Požaduji vyjádření společnosti, co přesně je zahrnuto v částce 900,- za mimosoudní řešení a nějaké ověření toho, že je oprávněná tuto částku požadovat. Pokud je tato částka neoprávněná, požaduji aby mě společnost přestala obtěžovat jako dlužníka, jelikož dluh u věřitele Comfort energy , včetně penále, mám zaplacený
|
Tweet |
K nákladům na vymáhání pohledávky se již v minulosti vyjádřil Nejvyšší soud ČR v rozhodnutí se sp. zn. 32 Cdo 1733/2008 tak, že věřitel nemá z titulu náhrady škody vůči dlužníku právo na zaplacení odměny, kterou uhradil inkasní společnosti za vymožení podstatné části jeho pohledávek za dlužníkem.
Jelikož se jedná o právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelkou, náklady, které postupníkovi (inkasní společnosti) vznikly v souvislosti s vymáháním pohledávky, musí postupník také přesvědčivě vyčíslit a prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.