Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Prodal jsem svůj automobil u společnosti AAA Auto a nakoupil protiúčtem jiný. K tomuto kroku jsem byl zmanipulován klamavou reklamou, byl jsem i ošizen dvojí platbou, společnost odmítá reklamovat vadu zboží, jsou zde nabízeny služby, které nejsou později akceptovány, podpis smluv byl pod tlakem a plný dezinformací, aby nedošlo k odstoupení od smlouvy a podobně. Zřejmě jde i o lichvu. K tomu bych Vám pro podrobné vysvětlení věci odeslal dopis s dokumentací. Popis stížnosti je rozsáhlejší, než 1000 znaků. Velice děkuji za pomoc.
Prodej VW Passat r.v.98 a nákup Citroen Berlingo 1,6i 16v
Adekvátně zlevnit, vyplatit vypovězené pojištění a uhradit opravu vozu.
|
Tweet |
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí vysoká pokuta.
Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Laubre,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková, ano, Vaše společnost mi zaslala 3.000,- jako určitý projev dobé vůle, nicméně z hlediska Zákona na ochranu spotřebitele jste při vyřizování reklamace postupovali dle zákona správně, ovšem jak se mi vyjádřil pan Bastl, na reklamaci jsem neměl nárok. Do celé záležitosti se vložila paní Topolová, která zřejmě zařídila ono ,,všimné" ve výši 3.000,- jako příspěvek od Aures Holdings. Celková cena opravy byla nakonec 3.572,- Kč a to proto, že mi Vaše pobočka v Chomutově nedodala k vozidlu bezpečnostní klíč na zámky kol a servis mi musel jedno kolo odborně demontovat. Ne, neobávejte se, že bych od Vás chtěl vyšší částku, než-li jste mi zaslali. Nicméně reklamace mi byla zamítnuta proto, že jsem nakoupil (dle vyjádření pana Bastla) automobil, který je došlý, jednotlivé součásti automobilu se blíží době životnosti, tedy jsem, de facto, zakoupil ojetý vrak automobilu a kvůli tomu nemám na nějakou reklamaci nárok. Celkově jsem tedy hluboce nespokojený, neboť celkový dojem jednání s Vaší společností vnímám, jako jednání s mafií, která se cítí býti nedotknutelná. Tak, jak jsem psal již panu Bastlovi, obrátil jsem se proto na ČOI, ÚOOZ, Úřad pro hospodářskou soutěž a dále připravuji podklady pro komisi EU na ochranu spotřebitele a zveřejnění kupních dokladů pro větší transparentnost trhu s ojetinami. Nejsem bohužel zvyklý se jeden a půl měsíce doslova doprošovat toho, co je u jiných obchodníků samozřejmostí, pokud obdobná situace nastane. Já u Vás pouze nakoupil automobil, nic jiného, co by Vám dávalo právo se mnou jednat takovým způsobem. A to mne na celé situaci nejvíce mrzí, neboť jsem žil v dojmu, než jsem u Vás uzavřel obchod, že jste solidní společnost. Postup výkupu a prodeje vozidel však opravdu připomíná trestnou činnost. Ale i tak Vám děkuji a stejně tak D Testu, že jste se mnou takto zabývali. A s pozdravem Pavel LAUBR, Zákazník.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, a tak je to zcela v pořádku. Gauneři obchodují za tiché podpory státu. Možná je to tak v pořádku. Možná se s tím musíme vyrovnat a prostě to živit. Sice mne mrzí, že já, jako rodič šesti dětí, který nepobírá sociální dávky, nebere žádnou podporu, chodí do zaměstnání poctivě, platí řádně daně, že nemá zastání ani u ,,blahorodí". To se holt nedá nic dělat. I když to zavání daňovými úniky, podvody, klamavou reklamou a nevím čím vším možným, funguje to dál. Třeba to v Evropě funguje stejně, nevím. Snad je na čase se na tu Evropu obrátit a zeptat se tam na jejich názor. Slušný a poctivý obchodník se tak nechová. I já, když byl obchodníkem, byl pro mne zákazník opravdu zákazník. Jen dodávám, že oprava stála přesně 3572,- Kč. Jak již znám tuto společnost, mohu být vůbec rád, že jsem dostal alespoň část nákladů. Jiní toto štěstí nemají. A že jich je poměrně dost. Děkuji Vašim stížnostem za snahu věc posunout někam dál. Chápu, že nejste kouzelný dědeček. Ale s tím se nedá nic dělat, nebo snad mohu sám....
Dobrý den,
mrzí mne, že kompenzace nebyla podle Vašich představ. Přesto jsem ráda, že se podařilo věc dořešit alespoň k částečné spokojenosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S automobilem jsem spokojen, s jednáním Vaší společnosti při obchodování nikoliv. Celou věc nadále řeším, tak jak jsem informoval pana Bastla. Více bych to zde nerozmazával. Děkuji
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.