Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, prosím o radu, z mého účtu odešla 21.6. platba 2247,- Kč za údajné prodloužení členství na seznamce be2. V jejich VOP není uvedeno nic o výši částek za prémiového členství, které jsem údajně uzavřel, a to automaticky při jednorázové platbě za běžné členství ve výši 149,- Kč před měsícem (21.5.2018). Tento problém přede mnou řešili desítky lidí, ovšem s různými výsledky. Firma odesílá pouze automaticky generovaný email a dále odkazuje jen na písemnou komunikaci do Luxembourgu. Prosím o radu, prvním krokem byla blokace platební karty.
S pozdravem Petr Hanko
relevantní rada
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
v zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce zaregistroval (požádejte prosím dTest o možnost jejího doplnění jako ‘neveřejného/ referenčního údaje‘), respektive ve výše uvedené záležitosti kontaktujte přímo Zákaznické centrum na adrese:
zakaznickyservis@be2.cz,
děkujeme Vám.
Dobrý den, zaregistroval jsem se pod e-mailem (viz referenční údaj). Zmíněnou elektronickou poštu zakaznickyservis@be2.cz jsem pochopitelně v této souvislosti již kontaktoval, ovšem s negativním výsledkem, resp. od firmy přišel pouze automaticky generovaný e-mail s odkazem na poštovní komunikaci do Lucemburku, což dle mého laického názoru odporuje komunikaci českého zákazníka s firmou registrovanou v České republice. Dnešní den byla tudíž firmě odeslána výpověď formou dopisu i formou faxu a budu čekat na výsledek.
Děkuji za případné další vyjádření. S pozdravem Petr Hanko
E-mailovou adresu spotřebitele jsme přidali jako referenční údaj.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj reagovat.
ID: 174042024
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 21/05/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
........................
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 21/09/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.
Dobrý den, předpokládám, že po ukončení smlouvy, která již byla odeslána 26.6. t.r., nedostanu žádnou poměrnou část peněz zpět. beru to tedy jako daň za hloupost a poučení, proč se již neregistrovat na naprosto neseriozních seznamkách vašeho typu! Doufám, že po tomto je již celá věc uzavřená.
(bez pozdravu) Petr Hanko.
Děkuji společnosti dTest za perfektní přístup a rychlé rady a odpovědi.
ID: 174042024
Dobrý den.
Viz, prosím, předešlý komentář ze dne 29.06.2018 s potvrzením Výpovědi Vašeho Prémiového členství:
''Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 21/09/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.''
Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží výhradně k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) uhrazeného poplatku za stávající členství – viz prosím také Všeobecné obchodní be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.
V případě, že jste si své Prémiové členství nepřál prodloužit, bylo toto potřebné včas a řádně vypovědět (tj. zrušit jeho prodloužení).
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, stížnost je nyní s největší pravděpodobností uzavřena. Výpověď služby byla firmě Be2 odeslána v červnu, po cca 3 týdnech mi přišla zpět podepsaná doručenka, platnost zaplacené služby je do 21.9. t.r., poté ji již nebudu prodlužovat. Sama firma tuto skutečnost navíc deklarovala ve zprávách, které mi prostřednictvím dTestu poslala. Děkuji za poskytnutý servis. S pozdravem P. Hanko
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.