Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, obchodník nestihl reklamační lhůtu a telefon, který sem od nich zakoupil dodal později. Zároveň mne skoro o ničem neinformoval. Bohužel sem podepsal protokol, kde souhlasím s tím, že dovozové zboží z EU mohou dodat až po 30 dnech. Firma je nicméně ohledně záruky již v pořadu Černé Ovce. Dle zákona podepsaný protokol neznamená dohodu a měli by teda přistoupit na vrácení peněz. To ovšem odmítají. Stále mi navíc dluží výdaje za poštovné. Věřím, že na to se také vztahuje nějaký zákon.
Radil sem se již s dTestem a ten mne přesměroval sem.
Telefon Google Huawei Nexus 6P
Rád bych odstoupil od smlouvy, nechal si proplatit veškeré výdaje za poštovné a také cenu telefonu.
|
Tweet |
Podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Dohoda o prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace musí být sjednána dobrovolně a s vědomím obou stran. Pokud by prodávající prodloužení lhůty odvozoval pouze od toho, že na reklamačním protokolu uvedl lhůtu od té zákonné odlišnou a spotřebitel tento reklamační protokol podepsal, nemůže se dovolávat toho, že spotřebitel vědomě dobrovolně lhůtu pro vyřízení reklamace prodloužil. Tudíž by se k takovému právnímu jednání nepřihlíželo a prodávající by byl nadále povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dní (k tomu blíže stanovisko České obchodní inspekce ze dne 20.5.2013, sp. zn. ČOI 58490/O100-OP/521).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.