Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
2. 2. 2014 jsem na internetu u Mironetu objednala mobilní telefon Lenovo s750, který jsem online platbou zaplatila. 5. 2. 2014 telefon dorazil, zboží mi však nevyhovovalo, proto jsem využila možnosti ho vrátit. 10. 2. 2014 jsem ho tedy poslala zpět. Do firmy Mironet dorazil balík 12. 2. 2014. Mironet na svých stránkách píše, že slibují vrácení peněz do 14 dnů, místo klasických 30 dnů.
Do 25. 2. se ale stále nic nedělo, neměla jsem peníze, ani telefon. Proto jsem emailem kontaktovala reklamační oddělení (Paní Kosinovou) s dotazem, jak se řeší má situace. Ta mi odpověděla (25. 2.), že na mé jméno neřeší žádnou zakázku a že mám poslat číslo balíku. Tentýž den jsem tedy poslala nějaké číslo opsané z podacího lístku. 26. 2. jsem stále neměla žádnou odpověď, proto jsem poslala naskenovaný podací lístek + doklad o zaplacení + žádost o vrácení zboží. Paní Kosinová reagovala až 27. 2. a to na můj starý mail z 25. 2., že mnou poslané číslo balíku je nesprávné. Odepsala jsem jí, že má na mailu ode mě veškeré dokumenty naskenované a at si tedy najde vše potřebné. Od té doby jsem od ní nedostala žádnou odpověď. Volala jsem i na poštu v Praze (Depo Praha), abych si ověřila, že byl balík doručen, což mi bylo potvrzeno. Je tedy zřejmé, že balík na firmě je, ale z nějakého záhadného důvodu se "ztratil". Dnes máme 4. 3. 2014 a já nemám od firmy Mironet žádnou odpověď.
mobilní telefon Lenovo s750, cena 4990 kč
Žádám o vrácení peněz, pokud možno co nejdříve. Doba, během které mi měly být peníze vráceny již uplynula.
|
Tweet |
Dle § 1832 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Z výše uvedeného vyplývá, že oproti občanskému zákoníku z roku 1964, kde byla lhůta na vrácení peněz 30 dní, má nyní obchodník povinnost vrátit peníze do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. V případě, že v této lhůtě peníze nevrátí, ocitá se v prodlení.
Dobrý den paní Zimová,
Termíny dodržujeme. Bohužel došlo ke komplikacím s nalezením vašeho balíku, omlouvám se.
07.03.2014 Vám byl vystaven dobropis a částka zaslána na účet.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka nerozporovala tvrzení společnosti, považujeme stížnost za uzavřenou s dosažením dohody.