Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V den prodeje auta za 239000 Kč byla zjištěna prasklina na krytu na levém zpětném zrcátku a rozbitý průhledný kryt směrového světla ve zrcátku. Prodejce slíbil že to nebude problém a zrcátko bude vyřešeno po návratu majitele ze zahraničí. Po opakovaných dotazech došla odpověď ze majitel nesouhlasí a ze se jedná o běžné opotřebení.
Navíc autobazar na vlastním webu slibuje navigaci za online rezervaci. Presto se v den prodeje k tomu nemel aby ji vydal. Další den se tedy ptám a že prý nejsou skladem. Dodnes ji po dvou měsících nemám.
Ford Mondeo, VIN WF0EXXGBBEDR45391 zakoupený 24.4.2018
dodat nové levé zpětné zrcátko kompletní a slíbenou navigaci
|
Tweet |
Pokud by prodávající vůbec neměl v úmyslu dodržet nabízenou akci zveřejněnou na svých webových stránkách a nabídka měla sloužit pouze k přesvědčení zákazníka, aby učinil koupi vozidla, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.