Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zasílám kopii mailové korespondence vč.konečné odpovědi dodavatele Klenottv.cz, na základě které podávám tuto stížnost.
odesláno: Monday, June 25, 2018 12:10 AM
z mailu: info@klenottv.cz
Subject: [rt #604556] Vrácení poštovného
Vážená paní,
zkoušela jsem se Vám dovolat. Poštové se vrací v případě poškozeného produktu nebo chybné objednávky. Vy jste prsten vracela z důvodu, že se Vám nelíbil a v tomto případě se poštovné nevrací.
Přejeme hezký den.
team Klenottv
zaslání zprávy prodejci
Sent: Monday, June 25, 2018 9:56 AM
To: 'info@klenottv.cz'
Subject: Vrácení poštovného
Daňový doklad 4525205
Kod zboží TV6290/AITSE70
Dobrý den,
19.6. mi bylo vráceno zpět na účet 1.052 Kč.
Nebylo ve vratce zahrnuto poštovné 144 Kč.
Tímto žádám o doplacení 144 Kč neprodleně na účet.
Odvolávám se na následující zákony:
„E-shopy mají na základě rozhodnutí Evropského soudního dvora z roku 2010 povinnost vrátit zákazníkovi kromě ceny zboží i poštovné a balné, pokud do 14 dnů od koupě zboží odstoupí od smlouvy. Toto rozhodnutí vydal 15. dubna 2010 Soudní dvůr EU a od roku 2014 je také součástí občanského zákoníku ČR - § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Za nedodržení vrácení poštovného lze udělovat sankce.“
Děkuji za urychlené vyřízení
zaslání zprávy prodejci
Sent: Friday, June 1, 2018 9:57 AM
To: 'info@klenottv.cz'
Subject: Vrácení zboží
Daňový doklad 4525205
Kod zboží TV6290/AITSE70
Dobrý den,
včera - 31.5. - jsem obdržela stříbrný prsten s Gouveia Andalusitem, vel.59 a zaplatila celkem vč. poštovného 1.196 Kč.
Dnes, tj. 1.6. jsem prsten vrátila zpět – číslo VL194244143CZ – spolu s vyplněným originálem daňového dokladu (kopii jsem si udělala).
I když nemusím uvádět důvod při vrácení do 14 dnů, považuji za správné ho uvést. Prsten mě velmi zklamal, kamínky jsou tak drobné, nejsou téměř vidět. A protože jsem si prsten koupila právě kvůli andalusitu, tak tenhle moji představu vůbec nesplnil.
Současně Vás chci požádat o pomoc při rychlejším vrácení peněz, abych si mohla koupit míst něj jiný.
Doufám, že vzhledem k tomu, že u Vás často nakupuji, zvážíte kladně moji prosbu a 1.096 Kč zašlete na účet během brzké doby.
Věřím, že příští obchod bude k oboustranné spokojenosti, přeji Vám příjemný den a děkuji
Prsten z 925 sterlingového stříbra s Gpuveia Andalusitem 0.36 karátů, 250g, velikost 18.8mm. Kod TV6290/AITSE70P
Zboží jsem vrátila následující den po obdržení(tedy ve lhůtě 14 dní),a proto mi měla být vrácena částka za prsten vč. poštovného. Poštovné nebylo vráceno - zdůvodnění viz nahoře. S tímto důvodem zásadně nesouhlasím, povinnost vracet poštovné je dána zákonem, který nedává možnost určovat, kdy se poštovné vrátí a kdy ne, pokud jsou zachovány zákonné podmínky. A ty jsem podle mého zachovala.
Proto trvám na vrácení poštovného ve výši 144 Kč.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Pokud by prodávající spotřebitelku neupozornil na její zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona), může spotřebitelka navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.