Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den.
25.6. 2018 asi ve 14 hod mi bylo z tel. čísla 721502388 volajícím sděleno, že "za chvíli" mi přiveze zásilku od Correct Computers, ať si počkám venku. Chvíli nato bez zastavení projela kolem dodávka PPL. Napadlo mne, zda neveze mou zásilku, ale nevracela se a nikdo nevolal. V 15,53 jsem poslal na výše zmíněné číslo SMS zprávu, zda si volající ze mne nedělal legraci. Teprve potom se mi volající omlouval, že skutečně jel kolem a na mne zapomněl.
Takže Váš řidič včera projel kolem mne bez zastávky i s mojí zásilkou pět minut po tom, co mi oznámil její doručení. Údajně si na to vzpomněl po dvou hodinách, až poté, co jsem ho sám kontaktoval. Nebo si snad vzpomněl dřív a ani se neozval, jel dál a mne nechal celé dvě hodiny marně čekat? Pak teprve se mi omlouval a navrhl náhradní termín doručení příštího dne ráno. Sdělil jsem, že nebudu doma a pokud nepřiveze zásilku ještě ten den, budu si na něj stěžovat. Zásilku ovšem ten den nikdo nepřivezl. Takové jednání Vašeho doručovatele mi nejde na rozum a s Vaší službou nemohu být spokojen. Zásilka obsahuje drahý počítač, kterému nesvědčí otřesy. Pro mne nepochopitelnou nedbalostí Vašeho řidiče je tento počítač v přepravě o den déle a je tak zbytečně vystaven dalšímu přepravnímu riziku. Mohu jej dostat nejdříve dnes odpoledne, protože dopoledne opravdu nejsem doma.
Navíc už několikrát předtím, stejně tak i včera, mi Váš řidič oznámil doručení zásilky ne dříve, než těsně před svým příjezdem. Pokud bych nebyl právě doma, mohl jsem zásilku dostat až příští den. Je toto nynější běžná praxe? Dříve jsem dostával Vaše avizo o doručení zásilky v den doručení hned ráno kolem sedmé, minimálně 6 hodin předem, často i SMS zprávou s číslem zásilky a se jménem řidiče. Tak to alespoň kdysi praktikoval k mojí spokojenosti třeba pan Srbený. Bohužel musím v současnosti konstatovat celkové zhoršení Vašich služeb.
Tuto zprávu zasílám též odesilateli mojí zásilky ke zvážení, zda Vaší službě podobné zásilky svěřovat k přepravě.
S pozdravem: Václav Pixa.
Číslo zásilky mi nebylo oznámeno, veškeré podrobnosti jsou ve zprávě.
Avizovat standartně doručení zásilky adresátu alespoň 6 hodin předem, nejlépe SMS zprávou a dodržet dohodnutý termín doručení. Vyvodit důsledky z prokazatelně nedbalého chování řidiče.
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s odesílatelem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitelky. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.