Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 21.05.2018 byl zakoupen v Liberci vůz značky VW Passat TDI, datum první registrace 2011. Vůz byl pravidelně servisovany v DE, při zkušební jízdě nejevil žádné závady a auto jsem koupil. Při cestě domu z AAA Auto při 2 OOO otáčkách při 4 rychlostním stupni a výše začalo auto škubat. Při dojezdu domu jsem volal autorizovaný servis v Liberci Autotred, bylo sděleno : při delším stání může být auto zavzdušněno, popřípadě špatné palivo. Bylo doporučeno jet delší vzdálenost včetně tankování, tankuji vždy u Benziny. Problém přetrval a auto jsem šel reklamovat k prodejci kde bylo sděleno ať nechám v autorizovaném servisu vyčíslit náklady na opravu. Domluvil jsem termín přistavení a byla podána informace buď palivový filtr nebo ERG ventil. Při zhodnocení situace jsem řekl ať vymění palivový filtr a pokud auto bude v pořádku nebudu nic reklamovat. Bohužel se ukázalo, že závada bude někde jinde ERG ventil, vyčíslení opravy na cca 18 000,-Kč. Šel jsem k prodejci s vyčíslením nákladu na opravu a čekal na vyjádření reklamace. Reklamace byla zamítnutá.
WW Passat, první registrace 2011, najeto 152 409, SPZ 6AY1744
Doufal jsem,že se budou podílet na opravě, popřípadě odstranění závady. Závada byla již při prodeji vozidla.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Hubschere,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Paní Míková dobrý den,
děkuji za vyjádření Vaší společnosti. Jelikož mám málo času s vyřizováním reklamace dnes jsem oslovil advokátní kancelář v Liberci.
Přeji pěkný den.
Hubscher
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Miková,
sleva ve výši 5 000,-Kč byla poskytnuta pouze na korozi blatníku, jiná sleva nebyla poskytnutá. Advokát má již podklady včetně vyjádření autorizovaného servisu, momentálně na dovolené do konce Srpna.
Hubscher P.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.