Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne14.5.2018 mě navštívil Sebastien Malina. Řekl, že nám bude zasílat na E- mail porovnání jednotlivých nabídek na cenu energií. Z toho důvodu si opsal nacionále do přihlášky k výběrovému řízení. Tuto přihlášku jsem mu nepodepsal. Rozešli jsme se s tím , že přijde za dva roky až nám bude končit smlouva s comfort energy. Nyní jsem dostal dopis od centropolu, že na základě plné moci ze dne24.5.2018 v Brně mě byl vybrán dodavatel CENTROPOL ENERGY,a.s. S tímto zásadně nesouhlasím .Bydlím v Letohradu a 24.5.2018 jsem nebyl v Brnu abych tam podepsal plnou moc. Do envony na číslo 777447777 se nelze dovolat, mají obsazeno nebo nelze spojit.
Děkuji za kladné vyřízení
Frnka Josef Letohrad
Společnost envona mě neoprávněně zařadila do přihlášky k výběrovému řízení na odběr energií
Vyškrtnutí ze seznamu envony na výběr dodavatele. Nechci neustále měnit dodavatele dle jejich výběru.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže smlouvu podepsala jiná osoba než ta, která je uvedená jako smluvní strana, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.