Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#24506Nedoručení zásilky!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

54 minut 40 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2018, před 7 lety

Ondrej Mlynár

Znění stížnosti

Dobrý den, Praha, 26.6.2018
Bydlím na Praze 13, kde dodejna je Praha 515. I když Česká Pošta zastoupená doručovatelem, který nosí zásilky na uvedené adresy má dle vyjádření paní Ing. Priatkové Zdenky - (vedoucí této dodejny?), povinnost donášet zásilky na uvedenou adresu do váhy 2 kg, nikdy se tak již dlouhou dobu nestává. Jsem důchodce a většinou jsem doma a pořád dostávám jenom upozornění na zásilku, abych si jí vyzvednul na poště. Jedná se často o malé balíčky, které by některé vešly i do poštovní schránky, ale ani ty nejsou doručovány. Jednoduše pracovník pošty zásilky vůbec nebere a nechává je na poště. Doručuje jenom listovní poštu a dává oznámení o zásilce.
Ing. Priatková při rozhovoru se mnou uvedla, že má nedostatek doručovatelů z důvodu nezájmu o tuto práci kvůli nízké mzdě. Jako druhý důvod uvádí, že lidé jsou v práci a přicházejí domů až večer a proto zásilky si doručovatel nebere a dává jenom oznámení. Dovoluji si upozornit, že není momentálně období kdy je předpoklad zvýšených dodávek jako např. na vánoce a ještě není ani dovolenkové období, aby zaměstnanci si mohli vybrat svojí dovolenku. Argument, že je nízký plat a nikdo nemá zájem o tuto práci by si mělo uvědomit především vedení České pošty a mělo by přijmout patřičné kroky, aby doručení zásilek bylo skutečně do domu a ne aby adresáti si chodili pro své zásilky na poštu. Kromě toho, pokud doručovatel má za povinnost doručit zásilku do váhy 2 kg, jeho nadřízený by měl být odpovědný za svého doručovatele a nenošení zásilky do váhy 2 kg je porušením pracovních povinností doručovatele a určitě jsou prostředky jak vedoucí by měl řešit toto porušení pracovní povinnosti. Česká pošta dokáže jenom zdražovat své služby, ale nedokáže si plnit své základní povinnosti doručovat zásilky a proto apelujem na vedení České pošty, aby nejenom zdražovala své služby, ale i řešila tento závažný nedostatek v doručování zásilek.
Jako důchodce s problémem chození považuji tuto stížnost za oprávněnou a navíc tento stav je pro mne dost obtížný a není pro mne jednoduché dostavit se do dodejny 515 v Praze. Výmluvy na uvedené důvody považuji za neschopnost řešit problém České pošty a jeho vedení. Uvítal bych možnost mojí stížnost oznámit na vedení České pošty, protože tento problém mi působí veliké potíže. Navíc určitě nejsem jediný, který je takto postižen a který není spokojen se stavem který je. Doufám, že tento stav nebude trvalý a vedení České pošty vyřeší tento problém co nejrychleji ke spokojenosti svých klientů i zaměstnanců. Uvítal bych informaci jak a kdy bude vedení České pošty tento problém řešit.
S pozdravem,
Mlynár Ondrej
Praha 13


Požadované řešení

Požaduji dodávat do domu zásilky do váhy 2 kg a doručovatel by se měl přesvědčit, zda adresát je skutečně doma a ne automaticky mu dát do schránky upozornění na zásilku obzvláště když je funkční zvonek a v budově je výtah.
Momentální stav je, že doručovatel tyto zásilky vůbec nenosí!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2018 18:42, před 7 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.