Společnost


Interdate S.A.

Počet nahlášených stížností:682
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#24519Neoprávněně naúčtovaný poplatek, bránění v odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2018, před 7 lety

Radek Čejka

Znění stížnosti

Dne 18.5.2018 jsem zaplatil 180kč společnosti c-date za premiové členství na jeden měsíc (na zkoušku). Vše bylo v pořádku (i když ta seznamka nestojí za nic a chtěl jsem jí zrušit) až do dne 18.6.2018, kdy mi bylo neoprávněně z účtu strženo 2394kč za automatické prodloužení členství na dalších 6 měsíců.
O tomto faktu jsem se při registraci, ani platbě nedočetl nikde ani zmínku.
Proto jsem si tuto skutečnost nenechal líbit a napsal email na ochrana@c-date.cz, že požaduji smazání profilu i veškerých osobních údajů a vrácení peněz.
Na email mi bylo odpovězeno, že premiové členství lze zrušit až po připsaní peněz na jejich účet a že peníze nebudou vráceny. To jsem si samozřejmě nenechal líbit, jelikož mi bylo jasné, že jak peníze fyzicky odejdou z mého účtu, tak už je nikdy neuvidím. Začal jsem to tedy řešit s bankou, kde mi doporučili abych to nahlásil jako zneužití platební karty, provedl Chargeback a kartu zablokoval. Chargeback jsem tedy provedl a po několika dnech mi byly peníze vráceny bankou, ale s tím že to budou ještě prověřovat.
Dále jsem pokoušel profil smazat sám a když už mi po několika dnech byl umožněn přístup na stránku, kde se profil maže, dočetl jsem se, že profil lze smazat pouze přes nějaký formulář, ale nejprve se musí zrušit prémiové členství a to vše lze řešit se společností pouze prostřednictvím faxu.
Toto chápu jako bránění v odstoupení od smlouvy, jelikož v dnešní době již fax nikdo nepoužívá a nikdo ho nemá, tím pádem nejsem schopen odstoupit od smlouvy.
Nicméně dnes v noci mi přišla od společnosti upomínka o nezaplacení poplatku 2394kč a jelikož jsem provedl Chargeback, tak si účtují navíc poplatek 280kč, takže teď jim "údajně" dlužím 2674kč. Pokud nezaplatím ohánějí se vymáháním dluhu.


Produkt

c-date Interdate S.A.


Požadované řešení

Žádám o vypovězení smlouvy o VIP členství, smazání profilu OP4TOD55 a veškerých osobních údajů o mé osobě (včetně údajů o platební kartě a IP-adresy) z databáze.
Dále požaduji ukončení veškerých obchodních vztahů s touto společností.
Také chci upozornit že již nesouhlasím s VOP společnosti c-date Interdate S.A.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2018 13:36, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Řadu informací v souvislostí s řešením svého problému může spotřebitel nalézt také v příručce Evropského spotřebitelského centra zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.6.2018 13:11, před 7 lety

ID: 170394803


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami C-date (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 17/05/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

.........................

O vymazání Vašeho profilu jste byl, k dnešnímu dni (tj. 28.06.2018), informován v rámci automatizovaného emailu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.6.2018 13:54, před 7 lety


Radek Čejka

Pěkné, tuhle vaší odpověď už jsem četl již několikrát u podobných případů.

Automatická prolongace je hezká věc, ale kdo má tušit, že nepošlete žádné upozornění o tom, že budou peníze strženy z účtu? Od sériové společnosti, nebo od takové, která se tak tváří bych toto očekával jako samozřejmost.

Žádný automatizovaný email o zrušení profilu mi dnes nepřišel, proto žádám o okamžité zrušení profilu a veškerých závazků vůči mé osobě.

Berte na vědomí, že s vašimi VOP již nesouhlasím.

Peníze vám zaplatím pouze v případě, že budou profil i veškeré mé osobní údaje okamžitě smazány a zastaveno vymáhání dluhu a to pouze částku 2394kč.
Odmítám platit váš směšný poplatek 280kč za to, že se mi nelíbí vaše jednání a bojuji za svá práva!
Vše případně provedu pomocí normálního převodu peněz z účtu na účet.
Údaje o platební kartě vám nedám v žádném případě a nic platit online kartou nebudu!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.7.2018 14:51, před 7 lety

ID: 170394803


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byl informován prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek C-date, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.c-date.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.

Žádost o výmaz Vašich osobních dat byla do systému zadaná ke dni: 28.06.2018, Vaše osobní informace budou definitivně vymazány do 10 dnů od uvedeného data.

Vzhledem ke stávajícím obchodním a daňovým právním předpisům, specifické údaje jako informace o platbě musí být uschovány po dobu 10 let a budou vymazány až po vypršení tohoto období.

Stávající dlužný poplatek činí celkem 2674 Kč. Častečná/ neúplná úhrada dlužného poplatku nebude považovaná za platnou formu úhrady. Vymáhací proces nebude až do úhrady dlužného poplatku zastavený, jelikož jeho účelem je inkaso dlužné částky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.7.2018 15:55, před 7 lety


Radek Čejka

Platba provedena, v příloze důkaz.

Je mi z vašeho jednání vážně na zvracení!

Nechci s váma mít už nic společnýho!

Že vám není hanba, okrádat takhle poctivé lidi!

Strčte si tu vaší údajně "nejlepší" seznamku někam, zloději!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.7.2018 17:01, před 7 lety

ID: 170394803


Dobrý den.

Platba dlužného poplatku byla již zaevidovaná a případ byl uzavřen.

Vaše Prémiové členství je platné do 04/01/2019, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Svůj profil můžete deaktivovat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Deaktivovat (můj) profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 08:24, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.8.2018 08:31, před 6 lety


Radek Čejka

Částka zaplacena, profil smazán. Chodí mi, ale falešné upomínky k zaplacení dlužné částky, i když jsem již zaplatil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2018 12:36, před 6 lety

ID: 170394803


Dobrý den.

Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek C-date.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.8.2018 23:18, před 6 lety


Radek Čejka

Hodnocení: