Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
připojuji se ke stovkám stížností na společnost be2.
Dne 25.6.1018 mi byla neoprávněně bez mého souhlasu a autorizace stržena z platební karty částka 2247,- za VIP členství na jejich seznamce. Dle jejich VOP platných od 6.6.2018 jsem zaslala písemnou výpověď na jejich formuláři a zaslala emailem, jak je uvedeno v VOP.Nejsem si vědoma, že bych s něčím takovým za takovouto nehoráznou částku a dokonce automaticky strhávanou souhlasila a ani v doručené ani ve spamu v emailu nic od nich nemám a neměla jsem. Vše jsem jim písemně sdělila s žádostí o vrácení částky a zrušení neobjednané služby, kde v příloze byl jejich formulář s výpovědí.Jejich odpovědí je:
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.
V případě, že si přejete vypovědět automatickou prolongaci svého VIP členství, dodržte prosím výpovědní proces ve svém profilu. Tato zpráva NEBUDE akceptovaná jako platná forma výpovědi.
Děkuji za pomoc s řešením tohoto problému.
Doplnění stížnosti ze dne 3.8.2018:
Již nějakou dobu se zabývám podvodnou agenturou be2 S.à.r.l. sídlící v Lucembursku. I já jsem naletěla. Byla mi neoprávněně stržená částka 2247,- Kč, kterou se snažím již přes dva měsíce z této společnosti dostat, nejprve přes tyto stránky a následně pomocí Evropského spotřebitelského centra. Výsledek v nedohlednu … zatím si přes dva měsíce vyměňuji s jejich zákaznickým centrem emaily, a zasílám opakovaně požadované „důkazy“, že jsem vypověděla členství včas dle jejich VOP. Momentálně čekám přes týden na jejich reakci … vidím to tak, že si jsou vědomi chyby na jejich straně a dělají „mrtvého brouka“, protože svého dosáhli – poplatku za VIP členství a přeci to nepřiznají, protože by vrácením této částky „zchudli“.
Prolézám skoro denně nejrůznější zahraniční stránky, kde se o agentuře be2 S.à.r.l. také jako u nás v ČR píše o jejich podvodných praktikách. A co jsem se dozvěděla?
be2 S.à.r.l. byla založena v roce 2004 jako německá dohazovací online služba podnikatelem Robertem Wuttkem. V témže roce byla přidána španělská a italská služba. Od svého založení se be2 rychle rozšiřuje. Seznamky be2 S.à.r.l. májí údajně téměř 30 milionů registrovaných členů po celém světě, nicméně při prohlížení webů mají nejvíce falešných profilových obrázků, které naznačují falešné členy. V posledních letech se připojilo více jak 20 000 nových členů v několika seznamkách provozovaných be2 S.à.r.l. denně. Nicméně zůstává nejasné, kolik z těchto členů je aktivních a kolik má prémiové členství.
Seznamky jsou založeny na vědeckém modelu analýzy, který využívá psychologická, antropologická a sociologická kritéria pro posouzení kompatibility dvou osobností za nalezení nejen jednoho partnera, ale toho, který je vhodný pro konkrétního uživatele. Registrace, test osobnosti a základní shromáždění jsou zdarma. Aby mohli uživatelé psát zprávy a vidět profilové fotografie jiných členů, členové si musí zakoupit Premium členství.
Blogy, recenze a on-line fóra ve všech zemích, kde agentura působí opakovaně hlásí stížnosti na společnost a podrobně popisují agresivně zavádějící marketingové praktiky, skryté poplatky, nechtěné předplatné, opakující se drahé platby, poplatky za spící účty, překážky k ukončení smlouvy a profilu apod. např.weby, jako například DatingScams.co.uk a ScamBook.
Přestože se jedná o internetovou adresu, zdá se, že společnost je registrována ve Velké Británii (be2.co.uk), ve skutečnosti sídlí v Lucembursku. Jeho praktiky považuje dánská rada spotřebitelů za nezákonné. Novinář Troels Jørgensen z televizní stanice DR označil odpovídající systém BE2 za podvodný - Členství je obnovováno bez souhlasu, který je nezákonný i podle Dánské rady spotřebitelů. Podle Švédské rady spotřebitelů je také ve Švédsku nezákonné. Od té doby se společnost snaží neustále měnit VOP ve svůj prospěch.
Mezinárodně je be2 aktivní ve 37 zemích na všech kontinentech, to je v Argentině , Austrálii, Belgii, Brazílii , Chile , Dánsku, Francii, Finsku , Velké Británii , Hongkongu , Indii, Irsku, Polsko , Portugalsko , Rusko, Švédsko, Švýcarsko, Singapur , Jižní Afrika , Španělsko, Tchaj-wan , Česká republika , Ukrajina , Venezuela a Spojené státy.
Veškeré výše napsané je citováno ze zahraničních webů.
JAK JE MOŽNÉ, ŽE TATO AGENTURA JIŽ TOLIK LET PROVOZUJE SVÉ NEKALÉ PRAKTIKY V TOLIKA ZEMÍCH????
I nadále hodlám bojovat všemi prostředky, abych získala své peníze zpět!!!!
S pravedlnosti ZDAR!!!
Automatické stržení platby 2247,- za neodsouhlasené VIP členství
Zrušení VIP členství,vymazání veškerých údajů, vrácení neoprávněně stržené částky 2247,-
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 173379028
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti opakovaně kontaktovalo Zákaznické centrum be2.
Dobrý den,
ano je tomu tak a toto byla odpověď na moji žádost,načež i nadále trvám na vrácení neoprávněného stržení poplatku 2247,- z mé platební karty za neojednané VIP členství. S pozdravem
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Mějte prosím na paměti, že informace, související s automatickým prodloužením VIP členství, jsou součástí Všeobecných obchodních podmínek, s kterými jste souhlasili.
Informace v souvislosti s prodloužením původního 1-měsíčního VIP členství o období 3-měsíců jsou uvedeny také na stránce s objednávkou VIP členství.
Jelikož jsme z Vaší strany nezaznamenali žádnou snahu o včasnou Výpověď automatické prolongace, bylo Vaše VIP členství v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami prodloužené.
Možnost refundace žel není v podobných případech k dispozici.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Co se týče dokladu o poskytnutí služby, tento je poskytovatel služby povinen vystavit na žádost spotřebitele dle § 16 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, což platí i pro zahraniční subjekt, který ale nabízí služby spotřebitelům z ČR.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
Dobrý den,
omlouváme se Vám - předešlý komentář byl k Vaší stížnosti přiřazený nedopatřením.
V zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce zaregistrovala (požádejte prosím dTest o možnost jejího doplnění jako ‘neveřejného/ referenčního údaje‘),
děkujeme Vám.
Dobrý den,
email: (viz referenční údaj). Profil jsem smazala cca po 3 dnech mezi 13.5.-16.5.2018. I přesto mi bylo střeženo za VIP členství 2247 Kč.
Děkuji za kladné vyřízení!
S pozdravem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 173773732
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 13/05/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den, žádost byla zaslaná emailem 2x, první 25.5.18, na ni mi přišla pouze automatická odpověď (níže této stížnosti), poté jsem brala věc za uzavřenoua pustila ji z hlavy.
Druhá výpověď byla zaslána už na jejich formuláři z VOP, které byly najednou změněny k 6.6.2018 a to v reakci na neoprávněné a mnou neodsouhlasené stržení částky 2247 Kč z mého účtu dne 25.6.18, na což jsem nebyla ani např. emailem upozorněna, že se tak stane. Na tento druhý email bylo odpovědí viz konverzace výše již uvedena a řešena na těchto stránkách v mé stížnosti.
Odpovědi be2 jsou od roku 2014 u velké většiny jak přes kopírák a nic společnost neřeší pokud se na ně podvedení obrátí sami prostřednictvím emailu, jen se schovávají za neustále se měnící VOP, jak stížnosti přibývají. Po registraci vše končí ve složce SPAM, odkud je po 30 dnech vše vymazáno a tuto složku málo kdo pročítá, vzhledem k tomu,že tam končí 100 emailů nabídek atd., proto je většina uvedena v omyl a překvapena, že platbou 149 Kč na zkoušku souhlasili s automatickým prodloužením.
Nadále trvám na vrácení částky 2247 Kč, která společnosti be2 nepatří a neoprávněně se jí obohatila. S pozdravem.
odpověď ze dne 25.5.18:
Vážený člene be2,
děkujeme Vám za Vaši zprávu.
Náš zákaznický servis Vám zodpoví Vaši otázku během 3 pracovních dnů.
S přátelským pozdravem
Váš zákaznický servis
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register : B123206
Managing Director : Laetitia Pateau
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost se k výtkám spotřebitelky vyjádřit.
ID: 173773732
Dobrý den.
Pod emailovou adresou, kterou jste v rámci přiložené Výpovědi uvedla, jste měla na stránce www.be2.cz registrovaný jiný profil, nežli ten, na který se vztahuje Vaše stížnost.
V zájmu možnosti refundace uhrazeného poplatku nám prosím přepošlete Výpověď, vztahující se k profilu, na prolongaci kterého zde poukazujete a který jste zaregistrovala pod jinou emailovou adresou (odlišnou také, než je adresa, kterou jste uvedla v rámci Referenčního údaje a kterou zde s ohledem na ochranu soukromí nemáme možnost zveřejnit),
děkujeme Vám.
Dobrý den,
v první výpovědi ze dne 25.5.18 byla chyba v emailové adrese, protože jsem si po dvou týdnech od zrušení profilu nevzpomněla, pod kterým emailem jsem profil založila (liší se bohužel pouze v názvu poskytovatele emailových schránek) . Chybu uznávám,nebrala jsem váhu na zadání emailu, ale ve jméně a příjmení, ke kterému se vztahují platební údaje, což dává větší logiku! Nicméně, jsem lhůtu i postup dodržela a i od Vás jsem obdržela automatickou odpověď, ale dál se již z Vaší strany nic nedělo. Po měsíci a neoprávněném stržení částky 2247 Kč z mého účtu dne 25.6.18, jsem zaslala obratem druhou výpověď, raději na formuláři ze změněných VOP a s adresou, kterou užívám jen velmi zřídka, protože jsem se domnívala, že klidně mohlo dojít k chybě právě v zadání emailu. Prosím, o shovívavost a žádám vrácení strženého poplatku 2247 Kč, důvody již doufám není potřeba opět vypisovat, vše je v konverzaci této stížnosti.
S pozdravem a díky
Výpovědí, byť v ní byla uvedena mylně e-mailová adresa, dala spotřebitelka jednoznačně najevo, že si nepřeje být nadále smlouvou vázána. Z výpovědi a zaslaného formuláře je dle našeho názoru možné ji dostatečným způsobem identifikovat, takže by po doplnění správné e-mailové adresy neměl být problém smlouvu ukončit.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vývoj ve věci.
ID: 173773732
Dobrý den.
Identifikace uživatelského profiluje je možná na základě registrační emailové adresy - tuto uživatelka uvedla, avšak vztahující se k zcela jinému profilu.
Mějte prosím na paměti, že uvedenou Výpověď jste zaslala ke dni: 25.06.2018, nikoliv 25.05.2018, tj. zaslala jste ji 12 dní po realizaci prolongace, přičemž Výpověď je potřebné odeslat nejpozději 4 dny před datem prolongace,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
opakovaně uvádím, že žádost o odstoupení byla zaslána 25.5.2018 tj. 12 dní po provedené platbě na zkoušku za 149 kč, pouze jsem uvedla chybně email, což jsem uznala a omluvila se!!! Vaše společnost nijak nereagovala, až následným neoprávněným stržením 2247 Kč z mého účtu!! Vaše odpovědi na stížnost pociťuji jako vyhýbání se skutečnosti, že k pochybení došlo na Vaší straně tím, že jste záměrně na mou první žádost nereagovali z důvodu uvedených v mé žádosti o odstoupení od smlouvy!!
Žádám o uznání a vrácení neoprávněné stržené částky.
S pozdravem
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 173773732
Dobrý den.
Nikoliv - email ze dne 25.06.2018 je první komunikací, která byla pod oběma emailovými adresami, které jste nám do této chvíle poskytla, dohledaná.
Pokud došlo k omylu a Odstoupení od smlouvy (doposud jste ovšem uváděla, že jste zaslala Výpověď, nikoliv Odstoupení od smlouvy) jste nám v stanovené lhůtě zaslala, přepošlete nám prosím na adresu ''zakaznickyservis@be2.cz'' Screenshot/ Printscreen zmíněného emailu z data 25.05.2018, v rámci kterého budeme mít možnost překontrolovat emailovou adresu odesílatele i příjemce,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
výše zaslané jsem už posílala 25.6.2018 přímo na Vámi uvedený email, když jsem se snažila vyřešit problém sama bez pomoci dTestu. Bylo mi sděleno, že pod uvedeným emailem (@seznam.cz)neevidujeme žádný premium účet s tím,jestli nemám u nás zaregistrovaný i jiný účet. Proto jsem poslala raději i druhou výpověď na formuláři z VOP s druhým emailem (@gmail.com), přes který nekomunikuji, užívám ho pouze k registraci Androidu, Payu, PayPal atd. Doručenou poštu mám přeměrovanou na seznamovský email,ze kterého i vše komunikuji, takže i z tohoto důvodu došlo k omylu.
Když to celé shrnu - neoprávněně strženou platbu řeším už přes 3 týdny, Vaše vyjádření jsou pořád jak přes kopírák, nyní slovíčkaříte Odstoupení od smlouvy/Výpověď,posílám jeden důkaz za druhým ... a Vy se neustále vyhýbáte vrácení platby 2247,-, kterou jste neoprávněně strhli.
Je zde evidovaných bez mála 1000 stížností, které jsou všechny stejné a na příč internetem a to i v zahraničí se to podvedenými jenom hemží, i v mediích (aktualne.cz,seznamzpravy.cz,lidovky.cz,Černé ovce, zprávy na TV Prima a spousta dalších)se o Vás hovoří a píše. Jste prostě šmejdi, kteří páchají podvody v několika státech.Takže tímto děkuji dTestu za snahu a celou nekonečnou komunikaci předávám na Evropské spotřebitelské centrum a poté mediím.
S pozdravem
Stížnost přeřazujeme opět na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 173773732
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že ''Výpověď Prémiového členství'' a ''Odstoupení od smlouvy'' jsou dva rozdílné pojmy a úkony, kde v rámci prvního z uvedených se jedná o zabránění prolongace hrazeného členství a v případě druhého se dle platné české legislativy jedná o navrácení uhrazené částky za služby v průběhu prvních 14 dní od data uzavření obchodního vztahu, děkujeme Vám za pochopení.
K navrácení uhrazeného poplatku stačí zaslat průkaz o včasné Výpovědi - doposud se tak nestalo: k datu 25.06.2018 jste nám zaslala Odstoupení od smlouvy (s nesprávně uvedenou identifikační emailovou adresou), a datem ''25.06.2018''.
V zájmu refundace uhrazeného poplatku nám prosím pouze zašlete platný průkaz o včasné Výpovědi,
velice Vám děkujeme.
Hodnocení:
Komentář: Celou konverzaci a dokumenty jsem předala na posouzení na Evropské spotřebitelské centrum. Děkuji dTestu za snahu.