Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dňa 23.2.2018 som si aktivoval pomocou platobnej karty VIP premium účet na 1 mesiac v sume 4,90 eur. Mesiac na to, 22.3.2018, mi spoločnosť Be2 stiahla z účtu 59,70 eur bez akéhokoľvek upovedomenia. Pred nedávnom, dňa 22.6.2018, mi poslala spoločnosť Be2 email oznamujúci, že sa im nepodarilo stiahnúť členský poplatok z môjho účtu a že dlh teraz tvorí oneskorený členský poplatok vo výške 59,70 eur plus manipulačný poplatok vo výške 11 eur a teda celková suma na úhradu je teraz 70,70 eur.
Ďalej píšu, že jediný spôsob, ako zastaviť automatický proces vymáhania pohľadávky, je zaplatiť načas úplnú dlžnú sumu a že v prípade, že dlh neuhradím v plnom rozsahu do stanoveného termínu, bude spoločnosť Be2 nútená môj prípad odovzdať externej agentúre zameranej na vymáhanie pohľadávok a že to povedie k dodatočným nákladom, ktoré budem musieť znášať.
Sumu 70,70 eur žiadajú vyplatiť v priebehu nasledujúcich 7 dní, najneskôr dňa 28.6.2018, čo je zajtra a práve preto sa na Vás obraciam s prosbou o pomoc v tejto záležitosti.
Spoločnosti Be2 som poslal emailom Žiadost o ukončenie zmluvy - výpoveď a žiadosť o vrátenie sumy 59,70 eur na emailovú adresu zakaznicky-servis@be2.sk.
automaticky predĺžené VIP členstvo - nekorektná a zavádzajúca spoločnosť Be2
Zmazať účet a profil, vymazať z databázy všetky osobné údaje a údaje platobnej karty, zrušiť VIP členstvo a automatické obnovovanie premium účtu a zabrániť vymáhaniu ďalších poplatkov, vrátiť na účet stiahnutú sumu 59,70 eur.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 170801497
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň. Dňa 27.7.2018 mi prišlo potvrdenie o vymazaní môjho profilu u spoločnosti Be2, preto veľmi silno dúfam že už je po všetkom.