Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace č. G-37/2018
Podávám reklamaci dále uváděného výrobků Shelterlogic garáž plachtová 3 x 6 metrů.
Garáž jsem odebral v pátek 27.4.2018.
Výrobek jsem po zakoupení v souladu s přiloženým návodem sestavil z dílů a vytvořil hrubou kostru. V okamžiku kdy jsem chtěl kostru garáže ukotvit k zemi jak přikazuje návod k obsluze nastal problém.
Přiložené Kotevní prvky kotvy v počtu 4 kusů nejdou v žádném případě podle přiloženého návodu zatočit do země ač jsme se o to pokoušeli ve dvou lidech.
Na obrázcích v návodu k sestavení je vidět že se jedná uložení na travnatou louku nebo pozemek. Právě na běžnou travnatou plochu jsme chtěli kotvy zavrtat ale to prostě nejde! Při zatáčení kotevních prvků do trávníku tyto vyhrnují hlínu nahoru a vytvářejí válcovou díru. Tento způsob kotevního výrobku by možná mohl fungovat do ryze písčitého podloží.
Proto jsem čtyři kotevní kusy v originálním balení vrátil na prodejnu a žádám aby mi coby prodejce nebo jeho dodavatel nahradil výměnou jiné 4 kusy funkčního kotevního zařízení, ať už na zaražení do země nebo šroubování.
Stavbu plachtové garáže nemohu dokončit neboť mi brání v tom skutečnost, že by složená zakrytá garáž nebyla ukotvena a tím pádem by mohla být větrem poničená nebo poškozena.
Jedná se o: Plachtová garáž SHELTERLOGIC 3,0 x 4,6 m - 62589EU, výroba v USA
Ve své zamítavě odpovědi ze dne 10. května 2018 hovoří společnost o situaci, kdy si někdo chce přístřešek stavět na asfaltové či betonové ploše nebo jinak nevhodném podloží. Takový zákazník musí použít naprosto jiné ukotvení. To ale naprosto odporuje obrázkovému návodu, a také seriozní obchodní strategii, kdy byste měli zákazníka na tuto skutečnost upozornit dopředu neboť obrázkový návod a ani reklamní obrázky o ničem takovém nevypovídá a navíc návod ani není v českém jazyce. Obrázek montáže ukotvení jasně předepisuje +/- 45 cm tyčku a znázorňuje travnatý plochu k ukotvení. Výše uvedené nevhodné podloží ale není můj případ.
Nesouhlasím s vyřízením reklamace a trvám na tom, že přiložené příslušenství – kotevní prvky jsou naprosto nefunkční. Do běžné půdy (travnatého pozemku) zavrtat nejdou a tudíž celý přístřešek Shelterlogic je bez řádného ukotvení nemožné bezpečně užívat.
V mém případě se jedná o travnatý pozemek bez jakéhokoliv kamenitého podloží, tedy ten nejjednodušší případ, ve kterém by měly jít kotvy zavrtat do země, tak jak je v návodu znázorněno.
Napsal jsem společnosti, žeb pokud budete i nadále trvat na tom, že do běžného travnatého povrchu se přiložené kotvy dají zavrtat, rád uvítám na svém travnatém pozemku „odborníka“, kterému se to podaří a předvede mi to.
Trvám na výměně kotev za plně funkční, které bude možno použít podle obrázků z návodu, tj. zavrtat do travnatého pozemku nebo požaduji snížení částky za zakoupený přístřešek o cenu nefunkčních kotev
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.