Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost nabídla nějakou Přihlášku k výběrovému řízení a pracovník tvrdil, že se o nic nejedná. Pošle několik nabídek společností dodávající energií a zákazník si bude moci vybrat. POkud mu nebude žádná vyhovovat,tak může zůstat u stávající.
Navíc tuto smlouvu podepsala má manželka, která není vlastníkem bytu,takže není oprávněná cokoliv podepisovat bez mé plné moci.
Toto jsem sdělil firmě, že nakládá s mými osobními údaji neoprávněně,tak vůbec nereaguje na emaly, telefony apod.
Přišla mi už smlouva od jedné společnosti, která vyhrožuje, že
pokud smlouvu nepodepíšu, poruším jejich smlouvu a budu platit pokutu a penále.
Napsal jsem firmě, že smlouva je neplatná, aby to řešila. Bohužel se nic neděje.
Prověřit firmu a její pracovníky, kteří jednají neoprávněně-
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže smlouvu podepsala jiná osoba než ta, která je uvedená jako smluvní strana, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.