Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#24553Ztracený balíček- uznaná reklamace, ale bez náhrady škody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 54 minut

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2018, před 7 lety

Renata Jílková

Znění stížnosti

Bohužel jsem se setkala s něčím, co jsem si myslela, že není možné. Měla jsem objednaný balíček z Číny v hodnotě 500,-. Dlouho jsem čekala (2měsíce) než dorazí. KDyž jsem pak zjistila po kontaktování Čínského eshopu, že balíček už je 3 týdny doručen. Bohužel né mě. Tak začlo velké pátrání, kdy jsem po několika měsících došla k vyjádření České Pošty k mé reklamaci, že uznavají svoji chybu, že pošťák pochybyl, ale že bohužel nenesou hmotnou zodpovědnost za můj balíček. Takže moji zásilku má soused, který tvrdí, že ji nemá, Česká Pošta má podepsanou doručenku a přijala svoji chybu, ale jediný, kdo za toto celé zaplatil jsem já. Česká pošta mi drze v reklamaci doporučila danou zásilku reklamovat v Číně. I přesto, že jediný problém d balíkem nastal až u nás v Čechám právě na České poště, jsem se rozhodla, že to opravdu dotáhnu do konce. Tak jsem oslovila Čínský eshop, kde po mě chtěli vyjádření České Pošty. Když jsem na základě této informace požádala Českou Poštu, opět po skoro měsíci mi odpověděli, že pro ně je reklamace vyřízena a toto nemají v popisu práce.


Produkt

Česká pošta


Požadované řešení

Chtěla bych nahradit finanční škodu, kterou mi způsobila Česká pošta, bez jakékoliv ochoty napravit svoji chybu ani jejich (nesmyslném) doporučeném jednaní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 08:01, před 7 lety

Odpovědnost České pošty za škodu na poštovních zásilkách je upravena příslušnými ustanoveními zákona o poštovních službách (číslo 29/2000 Sb.) a Poštovních podmínek schvalovaných Českým telekomunikačním úřadem. Česká pošta odpovídá za škodu jen v rozsahu sjednaném v poštovní smlouvě. Pokud je sjednána náhrada v paušální výši, pošta škodu uhradí ve výši sjednané paušální částky, aniž by zjišťovala skutečnou výši škody.

Jestliže však odesílatel na poštovní zásilce uvedl částku, kterou ji oceňuje (jde o takzvanou udanou cenu), škoda se hradí nejvýše do této částky. Pošta při podání poštovní zásilky zákazníka nezatěžuje prokazováním, zda udaná cena odpovídá skutečné hodnotě zásilky. Při úhradě škody na poštovní zásilce si v tomto případě Česká pošta vyhrazuje právo ověřit oprávněnost požadavku na náhradu škody a jeho výši.

Náhrada škody tedy závisí na druhu zásilky. V případě obyčejné zásilky (dopisu či balíčku) pošta za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu neodpovídá.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.