Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, u společnosti FlixBus jsem stornoval dvě jízdenky (ve lhůtě pro 100% storno). Jako refundaci jsem místo obdržel kupóny v hodnotě jízdenky na další nákup. Mám nárok na vrácení peněz nebo se musím spokojit s kupóny. FlixBus na moje dotady reaguje pouze zasláním obecného popisu jak stornovat objednávku, ale ignoruje moje dotazy na formu vrácení.
Forma vrácení peněz při stornu objednávky
Refundace peněz na kartu, kterou byla objednávka placena.
|
Tweet |
Nenastoupí-li cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má dle § 41 odst. 1 písm. b) vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu (dále jen jako "vyhláška"), právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitou jízdenku dopravci vrátí před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách. Podle § 41 odst. 3 vyhlášky může dopravce ve smluvních přepravních podmínkách stanovit výši nákladů, které při vrácení jízdného odečte. Dle informací uvedených na webových stránkách společnosti je aktuální výše nákladů při vrácení jízdného stanovena na 0 Kč (https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace/storno-poplatek).
Spotřebitel má tedy právo žádat vrácení peněžních prostředků. K ustanovení smluvních přepravních podmínek, které by spotřebitele omezovalo na jeho právech, se nepřihlíží. Navíc na webových stránkách společnosti (https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace) je u storna rezervace uvedeno následující:
"Storno rezervace
- Za poukaz ve výši ceny jízdného po odečtení storno poplatku na jízdu a osobu se změnou rezervace
- Vrácením zaplacené částky
- Online nebo v prodejnách či u partnerských agentur".
V podmínkách pro storno rezervace jízdenky je tedy výslovně uvedena možnost "vrácení zaplacené částky". Lze-li obsah smlouvy vyložit různými způsoby, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.