Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem před vánocemi 4K UHD 55“ TV od LG. Před koupi jsem se soustředil formát TV 4K, tunery a kodeky pro vysílání ve vysoké kvalitě, maximální dynamickou obnovovací frekvenci, počet HDMI apod.. Ale nemohu v dobré kvalitě příjmu HD signálů a v rámci svých očí dosáhnout dostatečně ostrého obrazu a to ani s funkci HDR.
Měnil jsem různě nastavení displeje, ale když přidám jasu či kontrastu, tak obrazovka tzv. „mléčnovatí“. Tak jsem použil google a zjistil jsem, že LG použila u této 4K technologii IPS panelu barev pixelů RGBW, což znamená, že každý 4. pixel je bílý. To mi vysvětluje zmléčnění obrazu, ale v tomto případě se nejedná o plnohodnotnou 4K TV tzn. v rozlišení 3840x2160 při 8,3 milionů pixelů které představují R+G+B subpixely od nepaměti výroby barevných TV a u jiných výrobců.
Díky white pixelu navíc, který netvoří obraz, ale má vliv jen na jas je panel snížen v rozlišení o 25% a jde o tzv. 3K. Při koupi tahle informace ve specifikaci nebyla a nebyla uvedena ani na stránkách společnosti LG.
Dlouho jsem nevěděl jak situaci řešit a tak jsem poslal dotaz do poradny dTestu.
Na základě odpovědi, jsem požádal dle § 216p občanského zákoníku a také podle § 5 zákona č. 634/1992sb. O ochraně spotřebitele o odstoupení od smlouvy od samého začátku pro klamavé jednání.
V této věci mne mrzí, že hlásím problém s prodejcem, neboť na vině je klamavé jednání výrobce TV, jenže musím to řešit s tím, s kým mám smluvní vztah.
4K UHD TV LG 55UJ635V
Návrh výměny TV za jinou značku prodejce zamítl. I nadále bych uvítal dohodu na úrovni výměny.
|
Tweet |
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí, konkrétně o to, že věc neodpovídá popisu, který prodávající uvádí, což je v rozporu s § 2161 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.