Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.2.2018 jsem v pobočce na Úvalská 1220/38 učinila objednávku koberce, včetně obšití. Podmínkou objednávky bylo, že zakázku předem zaplatím, což jsem hned druhý den učinila bankovním převodem. Jelikož ani za 3 měsíce nebyl koberec dodán, přesto, že slib byl do 4 týdnů, dohodli jsme se se zástupci firmy na zrušení objednávky a vrácení peněz. Paní Mrkáčková, se kterou jsem nejčastěji komunikovala, mi dne 11.5.2018 poslala v příloze emailu výzvu pro jejich účtárnu k vrácení peněz. Ani přes mé opakované mailové i telefonické urgence dosud vrácení peněz neproběhlo. Jedná se o 8 788,- Kč. Mohu doložit veškerou emailovou i SMSkovou komunikaci.
Jedná se o zboží, objednané na prodejně Úvalská 1220/38. Smlouva byla sepsána s paní Mrkáčkovou. Zálohová faktura č. 180800159.
Žádám o vrácení peněz, jak bylo po vzájemně dohodě slíbeno.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
velice ráda bych se ještě jednou omluvila paní Šlamberové. Z naší strany došlo k pochybení a zároveň nedorozumění. Obdržela jsem chybnou informaci, že vrácení platby proběhlo v hotovosti a tuto skutečnost jsem již následně neprověřila. Na základě upozornění ze strany dTestu jsme ihned provedli nápravu a zároveň telefonicky s omluvou informovali paní Šlamberovou. Litujeme, že tato situace nastala.
Ivana Mrkáčková
Hodnocení:
Komentář: Finance byly společností vráceny. Děkuji moc za pomoc dTestu.
S pozdravem
Romana Šlamberová