Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
dne 18.06.2018 jsem zakoupila na prodejně Lidl v Rokycanech žehlící prkno. Po prvním vyzkoušení doma jsem zjistila, že mi prkno nevyhovuje velikostí i a odkládací plochou na žehličku a rozhodla jsem se proto žehlicí prkno vrátit. Bohužel mi paní prodavačka odmítla za zboží vrátit peníze a bylo mi řečeno, že je nutné zboží odeslat do reklamace. Vypsání reklamace považuji za nesmyslné, neboť jsem prkno vrátila v nepoškozeném stavu a nemělo žádnou vadu (přesně dle podmínek na vrácení zboží, které uvádíte na svých internetových stránkách a účtenkách: „Průmyslové zboží můžete vrátit s originálním pokladním dokladem ve lhůtě do 3 měsíců od jeho zakoupení v kterékoli prodejně Lidl v České republice. Zboží je nutné přinést v původním obalu, nepoškozené, nepoužité.“) a tudíž mi je jasné, že taková reklamace bude zamítnuta. Do reklamačního protokolu paní prodavačka uvedla jako závadu „Prkno se kýve“ i přes můj nesouhlas. Toto chování paní prodavačky považuji za velice neprofesionální.
Jelikož mám již z minulosti kladnou zkušenost s vrácením zboží (obuv) a byly mi za něj bez problémů vráceny peníze, předpokládala jsem, že stejný postup bude i u žehlicího prkna. Bylo mi však řečeno, že v tomto případě se jedná o „něco jiného“ a když jsem se zajímala, co je v tom to případě jiné, dozvěděla jsem se, že žehlicí prkno je dražší než 250 Kč, a že je na něj poskytována záruka 3 roky a proto mi nemůžou být vráceny peníze, ale prkno je nutné odeslat do reklamace. Tento argument mi přijde ale nesmyslný, neboť na obuv jste povinni také poskytovat záruku a také byla dražší než 250 Kč a přesto je bylo možné bez problému vrátit.
Chtěla bych se proto zeptat, z jakého důvodu mi nebylo umožněno zboží vrátit, když na svých internetových stránkách a účtenkách garantujete zákazníkům vrácení průmyslového zboží bez udání důvodu do 90 dnů. Ráda bych také dodala, že žehlicí prkno nebylo nikde (ani v letáku, ani na prodejně) označeno, že by se na něj možnost vrácení zboží nevztahovala, a pokud bych tuto skutečnost věděla, nikdy bych si ho nekoupila. Jsem si vědoma toho, že není zákonná povinnost společnosti Lidl, aby zákazníkům vracela za zboží zakoupené v prodejně peníze, ale pokud se k tomu zavazuje písemně na svých internetových stránkách a účtenkách, přijde mi toto jednání minimálně neseriózní.
290 344 žehlící prkno
Chtěla bych požádat o přezkoumání a pokud možno o stornování reklamace a vrácení peněz vzhledem k tomu, že jsem nechtěla provést reklamaci, ale zrušit smlouvu odstoupením z mé strany.
Reklamační list:
Číslo reklamace: 267/269
Reklamované zboží: 290344 Prkno 549,- Kč
Datum nákupu: 18.06.2018
Doklad o dodávce reklamovaného zboží: 352 č. 313118/009/04 ze dne 18.06.2018
Zjištěná vada: Prkno se kýve
Datum: 29.06.2018
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vrátit ve lhůtě do 3 měsíců ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit. Prodejce si však může stanovit určité podmínky pro vrácení zboží (zboží je nutné přinést v původním obalu, nepoškozené, nepoužité).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Dobrý den, paní Heinová,
za neochotu a neprofesionální přístup vedoucího rokycanské prodejny se omlouváme a budeme o tom informovat i odpovědné kolegy. V tuto chvíli jsme Váš případ předali příslušnému oddělení s žádostí na uplatnění Vámi navrhovaného řešení.
Vyčkejte prosím na sms, kterou Vás budeme informovat, jakmile bude reklamace vyřízena.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za kladné vyřízení žádosti. Vážím si toho, že společnost Lidl byla ochotna celou záležitost prozkoumat a přehodnotit.