Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V sobotu a v nedeli 19.5 a 20.5.2018 jsem na ruzných kanálech Televize Barandov, v poradu Klenottv, nakoupila šperky ( 6 ks), u kterých byly ukazovány certifikáty. Dokonce byla použita veta: \"certifikát, nebojte se, každý dostane.\" Šperky prišly ve stredu 23.5. v jedné zásilce a certifikát byl pouze u náušnic se zirkonem. Po nekolika zbytecných emailech, jsem podala rádnou reklamaci (28.5.2018), že zásilka nebyla úplná. Jako návrh na rešení jsem nabídla - dodání certifkátu nebo slevu ve výši 25%. Jeden ze šperku ( prívěsek s Daha kyanitem) z této zásilky
jsem vrátila, nebot se mi nelíbil, a jeden šperk certifikát mel. Zustaly ale 4, na které jsem požadovala chybející certifikáty. Byly ve vysílání, a to dokonce i 28.5., vždy ukázány nebo se o nich mluvilo. V rámci reklamace jsem poslala fotografie obrazovky a v další príloze i nahrávku dané cásti vysílání jako dukaz. Nebylo mi odpovězeno nejpozději do 3 dnů, že reklamace byla přijata. Po upozornění 12.6. mi bylo telefonicky sdeleno, že slevy se nedávají, i když je tato možnost v OZ a v obch.podmínkách. Jejich řešení bylo vrácení a vůbec nebrali v potaz, že zákazník určuje postup reklamace. Hlavně se ptali jak budu postupovat dále. Na upozornění, že se blíží konec 30 denní lhůty mi přišel email - peníze za Daha Kyanit byly vráceny. To je pravda, ale vůbec nebyla vyřešena moje reklamace na chybějící certifikáty.
přívěsek a náušnice s Kerala Sillimanitem TV1666/AGCHF13, přívěsek s Orissa kyanitem TV6317/AGKBM34, prsten s Ratanakiri zirkonem a diamantem TV6310/AMRCU07, přívěsek s Canary kunzitem TV6303/ACGGA57
Požadovala jsem dodání slíbených certifikátů a pokud opravdu je nelze dodat, tak slevu 25 % z ceny. Celková cena těchto 4 věcí je 5194 Kč , sleva by byla 1299. Kč
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc má mimo jiné vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány (certifikace zboží), může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Ohledně nároku záleží na povaze vady, ale primárním je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, může spotřebitel žádat slevu z ceny. Sleva by měla být přiměřená, žádná další kritéria zákon pro její určení nestanoví. Je to tedy vždy na konkrétní situaci a v ideálním případě na domluvě mezi spotřebitelem a prodejcem, co bude přiměřená sleva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.