Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Bez předchozího upozornění automatické prodloužení členství a stržení částky 2247 KČ z mého účtu. Po výpovědi členství k datu 18.6. 2018 nadále vymáhání částky 2527 KČ od společnosti za znovu automatické prodloužení členství k datu 25.6.2018, které jsem vypověděla již před třemi měsíci. Služby společnosti nevyužíván a členství bylo vypovězeno. Nadále v úvodních informacích ohledně uzavření členství nebylo jasně a zřetelně označeny, že při platbě kartou se bude automaticky prodlužovat členství a společnost si bude strhávat obnos z mého účtu samovolně bez upozornění.
Vrácení peněz a aby společnost vzala na vědomí, že členství jsem dávno ukončila a nadále nemají právo prodlužovat me členství bez mého vědomí, natož aby vymáhali obnos za služby, které jsem si neobjednala.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 170705767
Dobrý den,
vzhledem na skutečnost, že poplatek za Vaše Prémiové členství, platné v datech 18/03/2018 až 18/06/2018 byl stažen zpět na Váš účet, je tento vůči Vám v současnosti evidovaný jakožto dlužný poplatek.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě, tj.nejpozději k datu: 14/03/2018, zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Jelikož informace o automatickém prodloužení členství za cenu 2 247 Kč nebyly dostatečně čitelně uvedeny (malé šedé písmo-na které upozornila až zpětně společnost, oproti černě výraznému písmu viz. obchodní podmínky)a další upozornění o nadcházející platbě této (ne zrovna zanedbatelné částky) neproběhlo, jedná se o klamání spotřebitele. Úvodní e-mail s odkazem "někam", také nejsou jasně uvedené a přehledné informace.Banka má momentálně tuto záležitost v šetření, proto proběhlo stažení částky zpět na účet spotřebitele.
ID: 170705767
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a/ anebo Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Znovu podotýkám, že informace nebyly přehledné a upozornění o nadcházející platbě před prodloužením premioveho členství neproběhlo.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.