Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na webu skvelesaty.cz jsem si objednala 22. 3. 2018 šaty (číslo objednávky 2018001173), které jsem uhradila včetně poštovného převodem ve stejný den. Šaty měly být dodány do 27. 3. 2018. Do dnešního dne nebyly dodány. Na můj dotaz, zda se zboží někde neztratilo společnost nereagovala. Pak jsme se snažila řešit navrácení peněz přes banku a 4. 5. jsem zaslala reklamaci, posléze i jako chybnou platbu (zboží nikdy nedorazilo), ale ani na toto nepřišla žádná reakce.
číslo objednávky 2018001173, 13-56 Šaty Numoco jenas + malé květiny
Požaduji navrácení peněz, které si firma neprávem přivlastnila: 599 Kč šaty + 59 kč poštovné = 658 Kč
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Bohuzel zakaznik odeslal platbu ktera mela spatne udaje a kvuli toho jsme penize neevidovali.
Zakaznika jsme hned kontaktovatli a penize vratili zpet na ucet .
Hodnocení:
Komentář: Zdůvodnění proč se tak stalo je diskutabilní, zvláště, když předcházelo 3x kontaktování z mé strany bez jakékoliv odezvy.