Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mé vyjádření k výrobku které jsem zaslal společnosti hecht:
Dne 26.3.18 jsem si koupil drtič větví HECHT 6208 s benzinovým motorem.
Hned ten den jsem ho podle instrukcí z manuálu smontoval nalil olej 5w-30 taktéž podle instrukcí.
Tušil jsem že deklarovaných 70mm a stroj asi nebude zvládat ale že nezvládne drtit ani 30mm to mě překvapilo. Stroj se během hodiny práce zasekl minimálně 5x a dálších 5x se ucpal výhoz štěpky.
To jsem myslel že jsem asi udělal chybu při montáži. Proto jsem volal na Váš servis
HECHT MOTORS s.r.o.
U Mototechny 131
251 62 Tehovec.
Bylo mi sděleno abych stroj přivezl na Vaší provozovnu co jsem druhého dne 27.3.18 taky udělal.
Další den 28.3.18 jsem byl sms zprávou vyrozuměn že stroj je po mé reklamaci připraven k vyzvednutí.
Vaším technikem mi byl stroj předán s tím že je v naprostém pořádku,že větve nemají být čerstvé a vysvětleno že větvičky do 5mm nedrtí?!ty jenom prolétnou drtičem (ucpávají výhoz) a abych to prý ještě jednou zkusil ,to jsem taky po příjezdu domů udělal.
Pořád stejný problém. Buťto se zasekne nebo ucpe.
Závěrem jenom musím napsat že už dlouho jsem nebyl nějakým výrobkem tak hodně zklamán jako s motorovým drtičem HECHT 6208 ☹
Tento výrobek nesplňuje ani zdaleka mé očekávání a podle mě ani napsané hodnoty jak co se týká max průměru drceného dřeva tak ani max množství nadrceného materiálu.
Z tohoto důvodu Vám chci stroj vrátit.
Tohle je část mého vyjádření k výrobku které jsem poslal společnosti hecht.
Stroj jsem poslal ve lhůtě 14 dnů do obchodu ve kterém jsem stroj koupil.
Poté mi volal technik společnosti Hecht abych přivezl materiál který drtím.Po mém upozornění že hned při prvním předáním stroje do servisu jsem měl i vzorek materiálu sebou a že to nikoho na příjmu nezajímalo řekl technik že pracovník na příjmu už tam nepracuje právě z důvodů špatné komunikace se zákazníky.
Další komunikace je už jenom o tom že volám co týden na internetový obchod kde jsem výrobek zakoupil a pořád počítají cenu poškození stroje aby mi mohli tu výši ceny stroje ponížit. Chci podotknout že ten stroj "pracoval" všeho všudy dvě hodiny.
Jednání společnosti Hecht a potažmo internetového obchodu Elespo si myslím je nekorektní a se slušností nemá moc společného.
P.Schoř
Hecht 6208,benzínový drtič,datum prodeje.:26.3.18,v.č. stroje 201800192,cena stroje:17990,-kč+náklady na odeslání přepravní společností PPL:572,-kč
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. Pro úplnost uvádíme, že běžné použití a zkoušení stroje není nakládáním jiným nežli nutným s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.