Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Vážený pane, vážená paní,
dne 28.06.2018 jsem se pokoušel dobít kredit na svém telefonu pomocí své platební karty skrze vaši platební bránu. Když mi potřetí brána zobrazila hlášku o neúspěšné platbě, rozhodl jsem se kredit dobít prostřednictvím terminálu Sazka.
Asi hodinu po zdánlivě neúspěšných pokusech o dobití mi na telefon dorazily tři SMS o navýšení kreditu a zároveň mi byla z účtu třikrát stržena částka z pokusů o dobíjení přes platební bránu.
Volal jsem tedy z tohoto důvodu na vaši zákaznickou linku. Žádal jsem buď vrácení peněz, nebo užití omylem dobitého kreditu k uhrazení paušálního poplatku na sdruženém telefonním čísle.
Mému požadavku prý nebylo možné vyjít vstříc a bylo mi doporučeno, abych kredit utratil. Přitom zde je jednoznačně vidět, že chyba nastala na vaší webové stránce a že nebylo záměrem zakoupit takové množství kreditu.
Děkuji.
S pozdravem
H. S.
Nezáměrně zakoupený kredit na předplacené kartě
Vrácení peněz na účet, nebo užití omylem dobitého kreditu k uhrazení paušálního poplatku na sdruženém telefonním čísle.
|
Tweet |
V případě, že k několikanásobnému stržení částky došlo chybou na straně podnikatele a nebylo spotřebitelovou vůlí nabít částku několikrát, drží nyní nabitou částku podnikatel bez právního důvodu.
V případě, že byly podnikateli zaplaceny částky, na které neměl právní nárok, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli, oč se obohatil.
Vzor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni
V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Dobrý den,
dobitý kredit nemůžeme převést zpět na peníze a vrátit Vám je na bankovní účet ani je převést na jiné telefonní číslo. Vzhledem k tomu, že od potíží s dobitím, které jste popsal, už uplynula delší doba, nemůžeme prověřit chybové hlášky o neúspěšném dobití. Kdybyste potíže s dobitím znovu zaznamenal, určitě nám dejte hned vědět zavoláním na *77 nebo třeba přes kontaktní formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Bezprostředně po vzniku problému byl operátor několikrát kontaktován, záležitost se ovšem nepodařilo vyřešit, resp. mám dojem, že ani pořádně nebyla řešená. Reakce společnosti, že nemůže zpětně prověřit chybové hlášky kvůli dlouhé prodlevě od doby dobití, je tedy dosti neuspokojivá.
Jelikož vidím, že společnost nevykazuje žádný zájem o řešení problému a spokojenost zákazníků je jí lhostejná, využil jsem kredit jiným způsobem s pocitem, že jakákoliv další komunikace je jen ztrátou času, a v nejbližší době přejdu k poskytovateli, který si svých klientů váží.