Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.7.2018 jsme cestovali osobním vlakem z Prahy hl. n. (odj. v 10.07) do Všeradic s přestupem v Zadní Třebani. Při přestupu na náhradní autobusovou dopravu v Řevnicích nás nikdo neinformoval, že bus v Z. Třebani nezajíždí na nádraží, ale staví na druhé straně řeky. Na nádraží v Z.T. se cestující tudíž dostali pozdě, tři minuty po odjezdu přípoje, tedy v 11.20. Máme zkušenost, že přípoj tu běžně čeká na přestupující cestující, třeba i 15 minut, protože na trati Praha-Beroun často dochází ke zpoždění os. vlaků. Na dotaz v pokladně v Z. T. a u výpravčího nám bylo řečeno, že tentokrát přípoj nepočkal, protože jsme byli přepravováni náhradní autobusovou dopravou a ne vlakem, což se nám všem, kteří jsme tam vinou ČD uvízli, nezdálo příliš logické a hlavně korektní k cestujícím.
Žádám o vyjádření, zda tato situace je standardní, proč případně není bus náhradní dopravy doprovázený zaměstancem ČD, který by personál stanice, odkud je vypravovaný přípoj, informoval, že vlak má počkat na přestupující cestující, případně zda existuje jiné řešení ze strany ČD, aby byla naplněna služba, již si jako cestující platíme. Domnívám se, že vyčkat na přestupující cestující tři minuty není tak velká komplikace v porovnání s tím, kolik minut oni musejí čekat při takřka pravidelném zpoždění vlaků na trati Praha-Beroun.
|
Tweet |
Pokud nedošlo k provedení přepravy tak, jak bylo sjednáno v přepravní smlouvě, z důvodů na straně dopravce, může spotřebitel žádat poměrné vrácení jízdného. Případnou stížnost na přepravu cestujících může spotřebitel podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude spotřebitel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.