Společnost


ARTTEC s.r.o

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24715(NE)reklamace sprchové vaničky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.07.2018, před 6 lety

Martin Urban

Znění stížnosti

Koupě sprchového koutu včetně sprchové vaničky. Vanička tzv.
mramorová. křehká. (přepravováno jako křehké). 1. vanička dopravena
s drobným poškozením (uražený roh). reklamace proběhla úspěšně.
Zaslána nová vanička č. 2. Tato nová vanička byla poškozena obdobně
(o něco více) - což jsem zjistil až po rozbalení po příjezdu domů
(přebírala manželka na mateřské). Pokus reklamovat proběhl nezdárně.
Prodejce svaluje vinu na přepravce a na mne s tím, že jsem neměl
vaničku přebírat (manželka se dvěma dětmi si zboží o váze 35kg a velikosti 90x90cm měla rozbalit a zkontrolovat), přepravce naopak odkazuje na prodejce, kde mám žádat náhradu škody. Tím příběh prozatím končí.


Požadované řešení

nové zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 18:05, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. To znamená, že prodávající odpovídá vůči spotřebiteli i za přepravu zboží. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze na místo uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Pro spotřebitele je tedy lhostejné, zda bylo zboží poškozeno ve výrobě, u prodejce nebo přepravce, za vady odpovídá prodávající, který má možnost reklamovat přepravu u přepravce, se kterým uzavřel smlouvu. Vyřízení reklamace přepravcem však nemá vliv na povinnosti prodávajícího vůči spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2018 10:54, před 6 lety

Spotřebitel nám sdělil, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.