Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na telefonu mi praskl v dolním rohu displej, tak jsem si objednala na internetu nový a vzala ho s sebou do servisu (srpen 2017). Na výměnu jsem čekala přes měsíc a při vyzvednutí (září 2017) mi bylo oznámeno, že displej, který jsem donesla je poškozený a nefunkční. Bohužel poškodili i displej původní takže telefon mi byl vrácen v nepoužitelném stavu.
Objednala jsem tedy na internetu displej nový (originál HUAWEI). Telefon jsem i s displeji donesla do servisu jiného. Tam technik otestoval displej původní, který byl podle pánů ze servisu IN-MOBILU nefunkční, jenomže bylo zjištěno, že displej funkční je. Na telefon mi umístili displej nově zakoupený a při zkoušce funkčnosti bylo zjištěno, že je poškozený slot na SIM kartu a baterie. Nechala jsem si tedy napsat vyjádření s posudkem o stavu telefonu a vrátila se do servisu předchozího. Žádala jsem opravu čítače SIM karty, který poškodili na jejich náklady. Vinu poškození uznali a telefon přijmuli (září 2017) k opravě na vlastní náklady. Po 3 měsících (prosinec 2017) neustálých telefonátů a dotazů, kdy bude telefon opraven mi bylo konečně sděleno, že si mohu telefon vyzvednout.
Při vyzvednutí jsem chtěla telefon vyzkoušet jestli slot SIM karty funguje správně a po zapnutí telefonu jsem zjistila, že je poškozený (prasklý) displej. Telefon jsem si tedy ani neodnesla a vrátila ho zpět s požadavkem výměny nového displeje na jejich náklady. Na vyřízení jsem opět čekala další 3 měsíce. V únoru 2018 jsem obdržela informaci, že si mohu telefon konečně vyzvednout v plné funkčnosti. Po mém příchodu byl pan vedoucí velice nepříjemný a telefon mi předával se slovy, že už ho můj telefon stál dost peněz a nechce ho tam už nikdy vidět. Při převzetí jsem zjistila, že vyměněný displej není ani originál HUAWEI. Vyžádala jsem si alespoň potvrzení záruky na displej vyměněný. S nepříjemnými poznámkami mi potvrzení napsal, ale jen s 3 měsíční zárukou.
Po měsíci používání se mi telefon najednou vypl a už nešel zapnout. Donesla jsem ho zpět do servisu s domněním, že bude chyba ve vyměněném displeji. V březnu 2018 telefon opět přijali na diagnostiku, s vyjádřením o závadě do týdne. Po měsíci neinformovanosti jsem zavolala a chtěla vědět, jak to s telefonem vypadá. Na diagnostice zjistili, že displejem to není, ten funguje správně, takže technik musí další diagnostikou zjistit příčinu, ať zavolám za týden.
Od té doby, vždy začátkem týdne volám a je mi sdělena pokaždé nějaká výmluva proč ještě nevědí co se s telefonem stalo. Bohužel už je to další 3 měsíce a já stále nemám ani telefon a ani vyjádření. Už jsem bezradná, a proto se s tímto problémem obracím na Vás. Doufám, že mi poradíte jak dále postupovat. Děkuji
Požaduji navrácení telefonu ve funkčním stavu a kompenzaci za poničený LCD originální displej, který jsem zakoupila na internetu.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Protokol o opravě by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k opravě/vyzvednutí z opravy, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nám ke stížnosti zaslal následující vyjádření:
"Dobrý den,
reagujeme na stížnost s označením #24724
Velice nás mrzí, že zmíněnou situaci musíme řešit tímto způsobem.
Zákaznice přinesla na naší pobočku v srpnu 2017 mechanicky poškozený přístroj s prasklým LCD. U přístroje bylo zřejmé, že poškození vzniklo pádem na tvrdý podklad. Zákaznice s přístrojem donesla také náhradní díl, který si sama zakoupila v čínském internetovém obchodě a požadovala jeho výměnu. Po demontáži mechanicky poškozeného dílu a zapojení dílu dodaného zákaznicí se začaly objevovat závady - dodaný LCD modul problikával a občas nereagoval. Při otestování s jiným LCD modulem se závada neprojevila, proto byl modul zákaznice vyhodnocen jako vadný. Zákaznici jsme tedy nabídli LCD modul od našeho dodavatele, zákaznice však cenu neakceptovala. Z tohoto důvodu si přístroj i s náhradním dílem vzala zpět. Přístroj nechala v jiném servisu opravit a poté se vrátila s vyjádřením, že naše firma u přístroje poškodila slot SIM karty. Z důvodu dobrého vztahu se zákazníky jsme zákaznici nabídli výměnu SIM slotu zcela zdarma. Po zdarma provedené opravě a převzetí přístroje se zákaznice vrátila s tím, že je u přístroje opět vadný LCD modul. Přestože byl telefon i displej při předání v pořádku, vyšli jsme opět zákaznici vstříc a u přístroje jsme provedli výměnu LCD modulu na naše náklady. Přístroj jsme vydali zákaznici zcela funkční a otestovaný. Po cca měsíci zákaznice opět přišla s přístrojem s tím, že nejde zapnout. Opět jsme tedy přijali zakázku do našeho servisu. Diagnózou bylo zjištěno, že je u přístroje vadná základní deska, kterou již není možné oživit. Byl tedy proveden cenový návrh na opravu formou výměny základní desky.
Mobilní telefon je velmi komplikované a citlivé elektronické zařízení. Zvláště nebezpečná jsou poškození nárazem, protože se v přístroji mohou objevit různá pnutí nebo mikrotrhliny, které se na funkčnosti projeví i po delší době používání. Řadu poškození nelze opravit a je nutné je řešit kompletní výměnou, např. celé základní desky nebo displeje včetně dotykové vrstvy. Zároveň není možné některé poškozené části demontovat bez jejího úplného zničení. Např. prasklý displej nelze od těla přístroje jednoduše odlepit.
Závěrem musíme důrazně odmítnout připomínky ohledně neprofesionální chování našeho personálu. Při jednáních se zákazníkem vystupujeme za všech okolností s maximální slušností a ochotou a to i v případě, že je zákazník hrubý, neslušný nebo dokonce agresivní.
Přes zmíněná a doložitelná fakta jsme stále nakloněni smírnému řešení a nabízíme provedení opravy jako záruční.
S přáním hezkého dne
IN - Mobil.cz
Václava Klementa 824
Mladá Boleslav 293 01"
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která tak má možnost na vyjádření podnikatele reagovat.
Souhlasím o provedení opravy jako záruční ( na náklady servisu).
Podnikatel již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.